خبرگزاری کار ایران

فتح الله بیات تاکید کرد:

کارگر ماشین یا جسم بی‌روح نیست/ شأن و کرامت کارگر باید حفظ شود

کد خبر : ۶۱۶۶۸۵

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد که نباید به کارگر به چشم یک‌دستگاه یا جسم بی‌روح نگاه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله بیات در سخنانی عنوان این نشست را "کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار" خواند و با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی، این مساله را دلیلی بر این دانست که امنیت شغلی بحث مهمی در کشور است.

بیات با اشاره به اینکه روز 11 اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی کارگر برای کارگران به عنوان تعطیل رسمی ثبت شده تا در راهپیمایی این روز حضور پیدا کنند، محل و ساعت تجمع این روز را اعلام کرده و اظهار امیدواری کرد همه کارگران در این راهپیمایی حضوری گسترده داشته باشند.

او همچنین به تشریح دلیل نام‌گذاری روز 11 اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی کارگر پرداخت و در اهمیت کارگران گفت: کارگر دارای شرافت و سرمایه کشور است. در عین اینکه از دید کارفرما، کارگر ابزار مفیدی برای ارتقای کیفیت تولید و محصول تلقی می‌شود نباید به کارگر به چشم یک‌ ماشین یا جسم بی‌روح نگاه شود که فقط از او کار بکشند بلکه باید شأن و کرامت کارگر و نیروی انسانی حفظ شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خاطرنشان کرد: کارفرما باید با پرداخت به موقع حقوق، جدی گرفتن قراردادها، امنیت شغلی کارگران و مسائلی مانند آن به حفظ کرامت کارگران کمک کند اما متاسفانه بسیاری از کارفرماها این مساله را جدی نمی‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز