خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته کارگر؛

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی کارگران برگزار شد/حمایت از کارگر ایرانی با حمایت از کالای ایرانی ممکن می‌شود

کد خبر : ۶۱۶۷۸۱

نخستین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی کارگران به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر صبح امروز در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران به همراه خانواده خود، مسافت حدود سه کیلومتر را از دبر شهربانوی پارک ولایت تا ایستگاه خانه ورزش پیاده طی کردند.

در خط پایان غرفه‌های ورزشی متنوعی همچون دارت، تیراندازی با کمان، حلقه، فریزبی، فوتبال دستی، هلیارد و هدف گیری با توپ و همچنین غرفه مرکز سنجش ساختار قامتی و تندرستی کارگران برای شرکت‌کنندگان ایجاد شده بود.

همچنین گروه‌های موسیقی سنتی، ژیمناستیک‌کاران و گوی پردار نیز برای حاضران برنامه اجرا کردند.

مزد واقعی دو برابر بیشتر از مزدی است که اکنون پرداخت می‌شود

در این مراسم علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) خطاب به خانواده بزرگ کارگران ضمن تبریک هفته کارگر گفت: امروز نشاط، سرمایه کارگران است و مشکلات و دردهایی در هنگام نشاط گم می‌شود.

وی ضمن تشکر از همه کارگران ایران تصریح کرد: ما بدهکار و مدیون همه کارگران هستیم و اینجا جمع شده‌ایم تا یک چیز را یادآوری کنیم؛ اینکه در روز و هفته کارگر هیچ کسی کارگر را فراموش نخواهد کرد.

محجوب با بیان این که مهمترین پیامی که مقام معظم رهبری امسال به صنعت و کارگران دادند حمایت از کالای ایرانی است، گفت: حمایت از کارگر ایرانی با حمایت از کالای ایرانی ممکن می‌شود اگر کسی می‌خواهد از کارگر ایرانی حمایت کند باید از کالای ایرانی حمایت کرده و آن را جایگزین کالای خارجی کنند.

وی در رابطه با بحث تعیین دستمزد کارگران نیز اعلام کرد: اعضای شورای عالی کار که سال گذشته روی مساله حداقل دستمزد و معیشت کارگران تلاش کردند، سرانجام توانستند حداقلی از سطح معیشتی را برای این قشر تعیین کنند و اکنون می‌دانیم چقدر مزد اسمی با مزد واقعی فاصله دارد.

دبیرکل خانه کارگر اظهار داشت: مزد واقعی دو برابر بیشتر از مزدی است که اکنون پرداخت می‌شود و امیدواریم از این پس این حرکت ادامه یابد تا فاصله دستمزد با حقوق واقعی کارگران کاهش یابد.

تا پایان سال 50 ورزشگاه دیگر احداث خواهد شد

در ادامه این مراسم دکتر صادقی فر رئیس دفتر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اظهار امیدواری از اینکه این برنامه به صورت فصلی برگزار شود، گفت: جشنواره‌های متنوعی برای کارگران و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده است تا نشاط و شادابی کارگران را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و وزارت اجتماعی در کنار مباحث مربوط به تنظیم روابط کار و بازار کار به مباحث امور اجتماعی و فرهنگی نیز می‌پردازند، افزود: در کنار همه این موارد مباحث ورزشی کارگران را نیز دنبال می‌کنیم.

صادقی‌فر با اشاره به وجود بیش از 250 استادیوم ورزشی در کشور یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون پنج استادیوم دیگر را نیز کلنگ زدیم و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 50 مورد برسد.

در این بخش از برنامه دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز را به صورت نمادین روز نشاط و ورزش برای کارگران قرار داده‌ایم، گفت: جامعه کارگری ما همواره گروه و طبقه بزرگ اجتماعی بودند که با کار و تلاش خود به جامعه روح بخشیدند.

وی با بیان اینکه نشاط همراه با بهره‌وری و زندگی خوب برای کارگران است، اظهار داشت: برنامه‌های نشاط‌آوری را برای جامعه کارگری در دستور کار خود قرار داده و می‌دهیم زیرا معتقدیم کارگران نقش بسیار بزرگی در رشد و توسعه کشور دارند هر چند که درآمد و حقوق آنها کم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد: زمینه‌های شادی و نشاط را برای کارگران و خانواده‌های آنان فراهم کنند و در این راستا همگی سعی می‌کنیم ورزشگاه‌ها را بیشتر کنیم تا فرزندان و خانواده‌های کارگران به صورت ارزان‌قیمت در این مکان‌ها ورزش کنند.

حضور حدود 1500 نفر در همایش پیاده روی خانواده کارگری

همچنین جواد رمزی سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور به خبرنگار ایلنا گفت: این راهپیمایی چند ویژگی خوب دارد یکی اینکه بخش‌های مختلفی با همکاری هم این برنامه را اجرا کرده‌اند و دیگر اینکه اداره کل ورزش در کنار فدراسیون ورزش کارگری این برنامه را به مرحله اجرا درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه معتقدیم در هفته کارگر باید برنامه‌های شاخصی برای کارگران و خانواده‌های آنها داشته باشیم، گفت: این گونه برنامه‌های همگانی برای کارگران به عنوان اقدامی شاخص محسوب می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این و استقبال بیشتر خانواده‌های کارگری باشیم.

رمزی در پاسخ به این سوال که چه تعداد در این همایش شرکت کرده‌اند گفت: آمار مشخصی از تعداد شرکت کنندگان در این همایش نداریم اما پیش بینی می‌کنیم حدود 1500 نفر از کارگران و خانواده‌های آنها شرکت کرده باشند.

گفتنی است در پایان این همایش، به قید قرعه هدایایی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز