خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در گفت‌وگو با ایلنا:

همایش پیاده‌روی نشان‌دهنده نشاط و تحرک کارگران است

کد خبر : ۶۱۶۷۹۶

دبیرکل خانه کارگر گفت: این همایش پیاده‌روی همراه با نشاط و جشن صورت دیگر مسائل و مبارزات کارگری در این هفته به شمار می‌رود و به نوعی نشاط و تحرکات کارگری را باهم بیان می‌کنند.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در حاشیه همایش پیاده‌روی خانواده‌های کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: این اولین پیاده‌روی خانوادگی کارگران است که از سال‌ها پیش قصد آغاز آن را داشتیم و سرانجام از چند روز پیش برنامه‌ریزی‌هایی را برای برگزاری آن انجام دادیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال‌های بعد جمعیت بیشتر و باشکوه‌تری را در این مراسم شاهد باشیم، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نیازمند چند ماه برنامه‌ریزی و انجام امور تدارکاتی است و ما این همایش را ظرف سه روز برنامه‌ریزی کرده و کارگران و خانواده‌هایشان را دعوت کردیم که با این وجود کار خوب انجام شده است.

محجوب با تاکید بر اینکه مراسم‌های کارگری اساسا ماهیت اعتراضی دارند، گفت:‌ 11 اردیبهشت مصادف با اول ماه می است در همه جهان تحرکات اعتراضی برگزار می‌شود اما این گونه همایش‌های پیاده‌روی که نوعی جشن برای کارگران است می‌تواند موجب تلطیف این تحرکات شود.

وی توضیح داد: در حقیقت این همایش پیاده‌روی همراه با نشاط و جشن صورت دیگر مسائل و مبارزات کارگری در این هفته به شمار می‌رود و به نوعی نشاط و تحرکات کارگری را باهم بیان می‌کنند.

دبیرکل خانه کارگر از صحبت خود این گونه نتیجه گرفت که این جشن تکمیل کننده پازل هفته کارگر و سخنان اعتراضی آنهاست و نشان می‌دهد کارگران یکسویه نیستند.

حیدری، مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایلنا گفت: همایش پیاده‌روی خانوادگی کارگران به مناسبت هفته کارگر برگزار شده است چرا که ورزش نقش موثری در انگیزش و بهره‌وری نیروی کار دارد.

وی افزود: این همایش با همکاری وزارت کار و خانه کارگر با شعار روز نشاط، معنویت و بهره‌وری نیروی کار برگزار شده است و امیدواریم با این برنامه‌ها ورزش کارگری جایگاه اصلی خود را بیابد.

حیدری با بیان اینکه اگر ورزش در خدمت تولید باشد موجب افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌شود، گفت: این گونه برنامه‌ها موجب رغبت کارفرما و ترغیب کارگران توسط آنها برای انجام ورزش و امور نشاط‌آور است.

مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح جایگاه ورزش کارگری در ایران نیز اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش فدراسیون ورزش کارگری مقداری ورزش کارگری جایگاه بهتری پیدا کرده است و در سطوح مختلف در سراسر کشور مسابقات انگیزشی و حرفه‌ای در حال برگزاری است.

وی برای نمونه به مسابقات کارگری شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور یکی از کارخانجات ایران در فرانسه برگزار می‌شود که ایران نیز در آن حضور پررنگی دارد.

حسن امیری رئیس هیئت ورزشی کارگری استان تهران نیز به خبرنگار ایلنا گفت: این همایش با هماهنگی و مشارکت خانه کارگر، اداره کل امور ورزشی وزارتخانه و فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران برگزار شده است.

امیری اظهار داشت: با مساعدت وزارتخانه و خانه کارگر جوایز نفیسی برای تشویق کارگران در نظر گرفته شده که این امر با هدف توسعه ورزش همگانی برای کارگران و خانواده آنها، حفظ سلامتی، نشاط، شادابی و همچنین صیانت از نیروی کار بوده است.

وی با بیان اینکه در نظر دارند این برنامه برای سال‌های آینده نیز انجام شود، گفت: حتی در صورت امکان در فصول مختلف سال، چنین برنامه‌هایی را در سطح استان تداوم خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز