خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم تجلیل از مقام زنان کارگر:

عدم درک واقعیت زن در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد/نقش اقتصادی و اجتماعی زنان رو به گسترش است

کد خبر : ۶۱۷۴۰۸

ربیعی گفت: به‌عنوان یک عضو دولت و کنشگر اجتماعی معتقدم عدم درک این واقعیت در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد. امسال روی امنیت شغلی و حوزه زنان کار خواهیم کرد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مراسم تجلیل از مقام زنان کارگر، گفت: ما باید واقعیت زن را درک کنیم. من به‌عنوان یک عضو دولت و کنشگر اجتماعی معتقدم عدم درک این واقعیت در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد.

وی افزود: زنان باسوادتر از مردان هستند. تعداد زنان آماده ورود به بازار کار دارد زیاد می‌شود و با تخصص‌های بیشتری وارد بازار کار می‌شوند. اگر ظرفیت‌ها را برای فعالیت و اشتغال آنها باز نکنیم، عدم توازن اجتماعی را خواهیم داشت.   

وی تاکید کرد: تغییرات ارزشی و استحکام ارزش‌های خانواده برعهده زنان است. اکنون هم نقش اقتصادی و هم نقش اجتماعی آنها رو به گسترش است.

ربیعی اظهار داشت: در وزارت کار و تامین اجتماعی، باید نقش زنان را در آینده ایران مورد بازبینی قرار دهیم. امنیت شغلی آنها بسیار حائز اهمیت است. مساله امنیت شغلی در مورد زنان بدتر از وضعیت مردان است. شاهد تعداد زیاد استخدام‌های غیررسمی با دستمزدهای پایین‌تر برای زنان هستیم.

وی تاکید کرد: باید زمینه اولویت‌دهی به معیارهای مبتنی بر شایستگی در استخدام‌ها را فراهم کنیم. ایجاد چنین زمینه‌ای می‌تواند شرایط حضور هرچه بیشتر زنان در بازار کار را فراهم آورد. نباید مسائل و مشکلات اجتماعی کار و امور مربوط به زنان را کتمان کنیم.

وی گفت: امسال، سال موفقیت‌های کوچک و بازکردن گره‌های کوچک است. روی امنیت شغلی و حوزه زنان کار خواهیم کرد. همان‌گونه که در سال اول به‌عهده گرفتن وزارت گفتم، مزد را بر تورم پیشی می‌دهم. در طی چندسال اخیر به‌اندازه 40‌سال توانسته‌ایم تخت بیمارستان ایجاد کنیم. به علاوه بخشنامه‌ای داده‌ایم که زنان در شهرهای کوچک بتوانند از امکانات ورزشی بیشتر بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، اظهار داشت: حمایت‌های قانونی را برای تحقق برنامه‌هایمان ایجاد کرده‌ایم و معتقدم اگر تا چندسال دیگر با همین شیوه حرکت کنیم وضعیت بهتری خواهیم داشت.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز