خبرگزاری کار ایران

ربیعی خطاب به روحانی:

برای رشد کار و تولید ایرانی باید به بازار جهانی وصل شویم/معیشت کشاورزان به خطر افتاده است

کد خبر : ۶۱۷۴۶۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی شما از برجام بسیار گفته‌اید. امروز اگر می‌خواهید کار و تولید ایرانی رشد کند، باید به بازار جهانی وصل شوید و این مسیری بوده که دولت شما خواستار آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه با اشاره به روز جهانی کارگر گفت:‌ روز کارگر را به همه کارگران، مردان و زنان ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم زندگی کارگران ایرانی هر روز پر از شادی باشد و از خداوند می‌خواهم کمک کند که ما به همراه دولت از درد و رنج این عزیزان کم کنیم تا زندگی بانشاطی داشته باشند.

وی ادامه داد: هفته کارگر هر سال به ما این فرصت را می‌دهد در کنار رئیس‌جمهور باشیم و بار دیگر مسائل و سیاست‌ها را مرور کنیم و با کارگران پیمان ببندیم.

ربیعی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی کارگران با انقلاب گره خورده‌اند. در آن زمانی که گروه‌های مختلف می‌خواستند کارخانه‌ها را تعطیل کنند این کارگران بودند که ایستادند و امروز در ۴۰ سالگی انقلاب هم انقلابی‌ترین نیروها همین کارگران هستند. زمانی که ترورهای کور انجام می‌شد کارگران قربانیان این ترور بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شهید صفدری که کارگر کارخانه پارس‌خودرو بود، به جرم اعتماد به انقلاب و شورای انقلاب اسلامی ترور شد. هنوز بوی سوخته آن پیکر رعنا و رشید که به بهانه آش آوردن در افطار ماه مبارک رمضان با نارنجک ترور شد را استشمام می‌کنم.

وی با اشاره به دفاع مقدس گفت: در جنگ هم این کارگران بودند که فوج فوج به جبهه رفتند و شش الی هفت سال به حقوق آنان اضافه نشد. کارگران تحول‌خواه و عدالت‌خواه هستند. کارگران می‌خواهند دولت تولیدمحور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اعتقاد دارم خداوند متعال آدم‌ها را با همان نام و نشانی که برایشان برمی‌گزیند نشان می‌دهد. دولت شما دولت تدبیر و امید است. امیدوارم با تدبیر و امید مشکلات جامعه کارگری حل شود.

ربیعی ادامه داد: ما طی این سال‌ها مشکلات زیادی داشتیم، فشار جمعیتی، آب و خاک طی سالیان دراز، وضعیت کشاورزان را وخیم کرده و معیشت آنان را در خطر قرار داده است. امیدوارم دولت با یک برنامه‌ریزی بتواند این مشکلات را برطرف کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این دولت سالمندان که سال‌ها قدرت خرید فروافتاده را تجربه کرده بودند توانستند روی دیگری را ببینند، گفت: ما در قبال کیفیت زندگی، حفظ تولید، بازنشستگی کارگران مسئولیم.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند اما در دولت تدبیر و امید مشاهده کردیم که کارگران راهپیمایی می‌کنند و ۵۵ درصد تشکل‌های کارگری افزایش پیدا کرد. ما ۴۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مستمری‌بگیران بودجه در نظر گرفته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی باید به صندوق زندگی اجتماعی تبدیل شود.

وی گفت: نکته دیگر ما کارگران غیررسمی هستند. خوشحال هستیم که اشتغال ایجاد شده است و تمام تلاش خودمان را برای رسمی شدن آنان می‌کنیم. ما ۵۰۰ هزار شغل خدماتی و ۳۰۰ هزار شغل صنعتی ایجاد کرده‌ایم که سهم زنان از ۱۵ به ۲۵ درصد رسیده است و حتی اشتغال زنان در برخی از موارد نیز در بعضی شغل‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

ربیعی تاکید کرد: کارگران امروز دارای تدبیر و اندیشه هستند. این نیروها با نیروهای سابق فرق بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: بحث دیگر ما اشتغال فراگیر است و قصد داریم روستاهایمان را به سمت این شغل پیش ببریم. در این دوره بیمه روستاییان عشایر صورت گرفت و ما دفترچه‌های بیمه را به آنان پرداخت کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در چهار سال دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیری در زمینه بهداشت و درمان هستیم و درمانگاه‌هایی را برای کارگران احداث کردیم و قطعا این راه را ادامه خواهیم داد و بیشتر این درمانگاه‌ها را در جنوب تهران افتتاح می‌کنیم.

وی با اشاره به سال حمایت از تولید کالاهای ایرانی گفت: کار و کارگر ایرانی برای ما بسیار مهم است ما می‌خواهیم آموزش‌های سیار کوچک و دانشگاه‌ها را در کنار افراد باتجربه قرار دهیم تا کار و کالای ایرانی رونق پیدا کند.

ربیعی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی شما از برجام بسیار گفته‌اید. امروز اگر می‌خواهید کار ایرانی رشد کند، باید به بازار جهانی وصل شوید و این مسیری بوده که دولت شما خواستار آن است.

وی ادامه داد: کارگران حامیانِ دولت و در کنار شما خواهند بود.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را کرد تا صدای کارگران را بشنود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز