خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا در چهارمین نشست معرفی شرکت‌های قابل واگذاری:

بخش خصوصی از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد/از بانک رفاه خواسته‌ایم وام ارزان در اختیار متقاضیان قرار دهد

کد خبر : ۶۱۷۵۰۹

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا»، در چهارمین نشست معرفی شرکت‌های قابل واگذاری این مجموعه گفت: فضای کسب و کار کشور، ما را بر این داشت تا با خروج از مدیریت، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را با شیوه‌ای جدید فراهم نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مرتضی لطفی با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از استاندار، معاونین استانداری، مدیران کل، اصحاب رسانه، و فعالان اقتصادی حاضر در این نشست، گفت: در دوره جدید مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری شستا، در کنار الزام دولت، احساس کردیم بعد از سه دهه تشکیل و فعالیت، که مهمترین وظیفه ما حفظ ذخایر کارگران و بین نسلی است باید یک شیوه جدید داشته باشیم. لذا فضای کسب و کار شرکت ما را براین داشت تا با خروج از مدیریت و اعمال مدیریت جدید بخش خصوصی و سرمایه‌گذار را در کنار خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: دو هدف از این نشست‌ها داریم، 1- معرفی شرکت‌های  شستا 2- شناخت فرصت مهیا شده جهت فعالسازی بخش خصوصی که البته تاکنون رضایت بخش نبوده است. درحالیکه تجربه دنیا به سمتی رفته که اقتصاد با مشارکت بخش خصوصی صورت بگیرد، ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم تا اقتصادی پویا داشته باشیم.

مدیرعامل هلدینگ شستا افزود: ما 274 شرکت داریم که 184 شرکت از آنها مدیریتی بوده و باقی غیرکنترلی هستند. آنجه در ادوار گذشته در بحث خصوصی‌سازی صورت گرفته، به مسلخ بردن صنعت بوده است. مثلا ذوب آهن را به ما دادند ولی یک معدن نداشتیم و دستمان جلوی معدن‌داران دراز است. پتروشیمی آبادان را دادند ولی پالایشگاه را ندادند و امروز همین پتروشیمی بنابه دلایلی که در حوزه و اختیار خودش نیست، مشکل دارد. من معتقدم واحدهایی که مدیریتش دست ما نیست به لحاظ سود دهی بهتر عمل کرده‌اند.

 وی در ادامه گفت: 34 هزار میلیارد تومان ارزش امروز شرکت سرمایه‌گذاری شستا است که در قالب 9 هلدینگ فعالیت می‌کنند. ما می‌خواهیم در پروژه‌های بزرگ با دولت مشارکت کنیم بنابراین تصمیم داریم با خروج از بخش مدیریتی، ضمن ایجاد فرصت برای بخش خصوصی، حوزه سرمایه‌گذاری خود گسترده نماییم.

وی افزود: خوشبختانه در خوزستان 16 بنگاه اقتصادی داریم. به جز یک یا دو واحد، باقی واحدهای ما سود دهی دارند. و این مسأله می‌تواند برای سرمایه‌گذاران اطمینان بخش باشد. سال گذشته یک میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات داشتیم. بنا داریم از سهم مدیریتی خارج شویم و باید تا پایان سال 98 سهم سهامداری خود را به 40 درصد برسانیم و حتی از واحدهای سود ده نیز خروج خواهیم کرد. با بانک رفاه کارگران نیز کنسرسیومی تشکیل داده‌ایم تا وام ارزان قیمت را در اختیار بخش خصوص قرار دهد.

لطفی ادامه داد: از بخش خصوصی می‌خواهم از این فرصتی که این دولت و وزارت کار بوجود آورده‌اند، استفاده نماید، زیرا معلوم نیست در آینده، دولت‌های دیگر این نظر را داشته باشند.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه در هفته کارگر قرار داریم، این روز و هفته را به این قشر عزیز تبریک می‌گویم و با تثبیت اشتغال، امنیت شغلی برای این عزیزان کماکان ایجاد خواهیم نمود. و از استاندار محترم خوزستان می‌خواهم یک کمیته مشترک سه نفره با حضور نمایندگان استانداری، اتاق بازرگانی و شرکت شستا جهت پیگیری این مسأله تشکیل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز