خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

متقاضیان دریافت وام اشتغال با مشکل تامین وثیقه مواجهند/سهم 2 هزار و 140 میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۰۰

جعفر گوهرگانی گفت: یکی از مشکلات عمده در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری وثیقه است که دستگاه‌های اجرایی از ابتدای روند کار،‌ مشاوره و راهنمایی‌های لازم را در رابطه با آن باید به متقاضیان ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تامین نشدن وثیقه را مهمترین مشکل مردم استان در زمینه دریافت تسهیلات طرح فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری اعلام کرد.

جعفر گوهرگانی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت با بیان اینکه استان 2 هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری در بخش‌های مشاغل خانگی، طرح‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری سهم دارد، افزود: یکی از مشکلات عمده در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری وثیقه است که دستگاه‌های اجرایی از ابتدای روند کار،‌ مشاوره و راهنمایی‌های لازم را در رابطه با آن باید به متقاضیان ارائه دهند.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای ایجاد عدالت،‌ توازن و توجه یکسان به همه نقاط استان، سهم تسهیلات و تعداد طرح‌های فراگیر و مشاغل خانگی روستایی و عشایری به تفکیک هر شهرستان و هر بانکی مشخص می‌شود.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه برای سرعت بخشیدن به فرآیند اشتغال و رفع موانع هر دستگاه با وزارتخانه مربوطه و هر بانک با بانک مرکزی خود مشکلات را مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام کند، گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی عشایری و روستایی با تفکیک عملکرد هر بانک در هر شهرستان به لحاظ تعداد طرح‌های مصوب، معرفی،‌ عقد قرارداد، پرداختی‌ یا رد شده را با بیان علت در قالب فرمتی مشخص هر هفته به حوزه اقتصادی استانداری گزارش دهند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تصریرح کرد:‌ طرح‌هایی که در جلسات مصوب شده و به بانک‌ها معرفی می‌شوند، چه پذیرفته شوند یا نه، باید ظرف مدت  دو هفته، نتیجه نهایی آن از سوی بانک به متقاضی اعلام شود تا در صورت وجود موارد دارای نقص، از سوی دستگاه مربوطه و متقاضی رفع شود.

گوهرگانی با یادآوری اینکه برای تمام طرح‌های اشتغال‌ز‌‌‌ایی تیپ و میزان تسهیلات لازم مشخص بوده و چنانچه توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، نیاز به مدت زمان زیادی ندارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی به خاطر فرد یا افراد خود را طعمه دستگاه‌های بازرسی نکنند و برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، نظارت و بازرسی‌ها و حساسیت در پرداخت‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز