خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس فرانسه با کارگران شرکت راه‌آهن/ بدهی دولت، عامل فشار

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۲۶۶

جمعی از کارگران شرکت راه‌آهن فرانسه در ایستگاه راه‌آهن منپارناس با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان و فرانس ۲۴، جمعی از کارگران شرکت راه‌آهن فرانسه در ایستگاه راه‌آهن منپارناس با نیروهای پلیس درگیر شدند. آنها برای توقف حرکت قطار وارد محوطه سکوهای ایستگاه شده‌اند.

پلیس از چند روز پیش برای جلوگیری از اخلال در حرکت قطارها در ایستگاه منپارناس و سایر ایستگاه‌ها مستقر شده است.

کارگران شرکت راه‌آهن فرانسه به تغییر قراردادهای کار و حذف مزیای رفاهی معترض هستند. مواردی همچون افزایش خودکار دستمزد از این جمله هستند. استدلال دولت برای تحت فشار گذاشتن کارگران به وضعیت اقتصادی این شرکت بازمی‌گردد.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در مذاکراتی که با نمایندگان کارگران داشته، این موضوع را به اطلاع آنها رسانده و به آنها گفته است که این شرکت بدهی سنگینی به بخش خصوصی دارد و تا سال ۲۰۲۰ به تدریج بدهی خود را می‌پردازد.

فیلیپ به نمایندگان کارگران که عضو سندیکای کارگر «سود» هسستند، گفته است: باید صبر کنید تا مشکلات برطرف شود، بعد از ۲۰۲۰ قطعا شرایط به گذشته برمی‌گردد و رضایت کارگران جلب می‌شود.

قرار است در ماه می اعتصابات گسترده‌ای در فرانسه به خاطر تعدیل قوانین حمایتی برگزار شود. سندیکای کارگران «س.ژ.ت» هم در کنار سود برای مبارزه با دولت به این اعتصابات پیوسته است.

از طرفی سندیکاهای کارگری فرانسه نسبت به تعدیل مکانیزم‌های چانه‌زنی نمایندگان کارگران در قانون جدید کار معترض هستند و می‌گویند با شرایط جدید دست کارفرمایان برای تحمیل هر شرایطی به کارگران در قراردادهای کار بازگذاشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز