خبرگزاری کار ایران

ارجاع قانون مدیریت خدمات کشوری به هیات رئیسه مجلس/کمیسیون اجتماعی آماده اصلاح قوانین بازنشستگی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۸۵

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده است و نشست‌های مشترکی نیز بین این کمیسیون و بازنشستگان عزیز برگزار شده و ما در جریان مشکلات بازنشستگان هستیم.

به گزارش ایلنا، «عبدالرضا عزیزی» در نشست با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه صبا که با حضور رئیس، نایب رئیسان و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران باید براساس اعتماد باشد، گفت: معیشت و زندگی بازنشستگان سخت است و تورم باعث ضعیف شدن و کاهش قدرت خرید این عزیزان شده است. بازنشستگان در گذشته و در زمان اشتغال کسورات خود را پرداخت کرده‌اند و طبیعتا ما اکنون باید آن را بازگردانیم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری برای ادامه حیات خود باید طرح و نسخه مشخصی را آماده و ارائه کند، گفت: اگر نیاز به بازنگری قوانین یا تصویب قانون تازه‌ای باشد کمیسیون اجتماعی آمادگی لازم را دارد و ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد.

روح الله بابایی صالح (نماینده مردم بویین زهرا و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) نیز در این نشست، گفت: باید به فکر کارگران برخی شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی باشیم که در فرآیند واگذاری دچار مشکل و آسیب نشوند.

در ادامه مسعود رضایی (نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم شیراز) اظهار داشت: مشکلات موجود فقط مختص صندوق بازنشستگی کشوری نیست بلکه به همه بدنه کشور به خصوص در حوزه اقتصادی مربوط می‌شود. ما چالش‌های مختلفی را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم و هر زمان مسائل موجود را اصلاح کنیم روز سرافرازی همه ما خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی صندوق‌ها و شرکت‌های واگذار شده، خدمت به اجتماع بوده است، گفت: صندوق‌ها و بسیاری از شرکت اکنون وضعیت چندان خوبی ندارند. باید بررسی کنیم که چطور یک مجموعه می‌تواند خوب عمل کند. هدف از فعالیت شرکت‌های اقتصادی سودآوری است و این موضوع مهمی است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات و دلایل آن بررسی و علت‌یابی شود و راهکارهای قانونی در صورت نیاز تسهیل شود تا با کمک هم، مشکلات برطرف شده و کشور روی سعادت را ببیند. باید توجه کنیم که ایران در دوره‌ای سرآمد کشورهای منطقه بوده و در کوران یک مسابقه همچنان باید سرآمدی خود را حفظ کنیم.

محمدرضا بادامچی (نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) نیز در این نشست گفت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی با تجربه و سابقه درخشانی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته، انگیزه بسیار بالایی برای کار دارد و این یک فرصت مغتم است که باید از آن استفاده شود تا این صندوق از وضعیت انفعال خارج شود.

بادامچی تصریح کرد: اگر در این دوره نتوانیم کاری انجام دهیم دوره‌های بعدی کار به مراتب سخت‌تر خواهد بود. باید کار کارشناسی انجام شود و وضعیت نابسامان اقتصادی بررسی شود. خوشبختانه انتصابات خوبی در صندوق انجام شده و تیمی که مسولیت‌ها را برعهده گرفته‌اند جملگی دارای تخصص و بر حوزه کاری خودشان اشراف کاملی دارند که جای امیدواری است.

سپس سیدحمزه امینی (نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی) در سخنانی اظهار داشت: با حضور آقای تقی‌زاده در صندوق بازنشستگی کشوری، بسیاری از دغدغه‌ها حل شده و با شناختی که از ایشان دارم و صداقتی که دارند، امیدوارم این صندوق به زودی سامان یابد و دغدغه بازنشستگان برطرف شود.

محمد وحدت (نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی) با تاکید بر اینکه برخی شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارند، گفت: این نوع شرکت‌ها حتی سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهند سودآور نیست. ما باید واقعیت‌ها را شفاف ببینیم و اندیشه درستی برای اصلاح این امور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها باید به سمت ایجاد یک روند رو به رشد باشد، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس همواره در خدمت بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری است و در صورت نیاز به اصلاح قوانین یا قوانین جدید همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز