خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی‌های صندوق بازنشستگی کشوری "تحلیل" را جایگزین "توجیه" کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۸۶

همایش دو روزه روابط عمومی‌های استانی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با حضور بیش از یک صد نفر از مدیران و کارشناسان این حوزه در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا افشار (مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری) در این همایش تاکید کرد: روابط عمومی نباید توجیه‌گر باشد، بلکه باید تحلیلگر باشد. انتظار ما از روابط عمومی‌ها این است که مسائل و مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود را شناسایی کرده و براساس سیاست‌های سازمانی و کلان دولت نسبت به اطلاع رسانی این مسائل از طریق اصحاب رسانه اقدام کنند.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: برای رشد و تکامل یک روابط‌عمومی پویا، خلاق و اثرگذار نیاز است تا مجموعه مدیران و کارکنان آن روابط عمومی اخلاق را در همه ارکان و فعالیت‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دست‌اندرکاران روابط عمومی باید در حوزه اخلاق کاملا خبره و در تجزیه و تحلیل اخلاقی نیز فرهیخته باشند، اظهارداشت: رشد اخلاق در روابط‌عمومی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که می‌توان با یک عملکرد مثبت، به انجام وظایف اساسی خود پرداخته و جامعه هدف را به سمت امیدواری و اعتماد بیشتر هدایت کرد.

افشار تصریح کرد: نیاز به اخلاق در حوزه صندوق‌ بازنشستگی کشوری و شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه و به ویژه مدیریت‌های استانی در این زمینه دوچندان است، چراکه ما خادمان کسانی هستیم که سالیان سال در جهت اعتلا و آبادانی و رشد و پیشرفت کشور، عمر خود را صرف کرده‌اند و حالا این وظیفه اخلاقی ما است که خدمات آنها را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجهی است، اظهار داشت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی با بیان یکی از مشکلات روابط عمومی در حوزه‌های مختلف، ضعف تولید محتوا است، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد مجرب و متخصص در حوزه‌های کاری و همچنین مدیران و کارشناسانی خبره که شناخت بیشتری از مجموعه‌ها دارند استفاده شود و محتوای تولید شده را در فضای رسانه‌ای کشور منتشر کرد.

افشار ادامه داد: آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد اینکه باید این محتوا علاوه بر تخصصی بودن، اعتمادسازی و امیدآفرین بودن به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی موظف هستند مسائل حوزه کاری خود را رصد کرده و به مدیران ارشد خود انتقال دهند و در این خصوص سازوکارهای لازم جهت پاسخگویی و آگاه‌سازی افکار عمومی پیش‌بینی کنند. به عبارتی نباید مسائل کتمان و برای سازمان مربوطه هزینه‌سازی شود و سازمان به سمت چالش‌های احتمالی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته یکی از مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن عدم اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح و نبود ارتباط مناسب با مخاطبان بوده، اظهار داشت: همین مشکلات سبب شده تا حجم مطالبات و چالش‌ها برای این صندوق با ماهیت اجتماعی، افزایش یابد. بنابراین وظیفه مدیران روابط عمومی این است که اجازه ندهند که سیل مشکلات انباشته شده و زمینه نارضایتی بازنشستگان و ذی نفعان فراهم شود.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روابط عمومی مجموع مهندسی ارتباط رضایتمندانه و پایدار است و به همین دلیل مدیر روابط عمومی باید در برقراری چنین ارتباط رضایتمندانه بین دستگاه خود و جامعه مخاطب تلاش کند.

افشار تصریح کرد: نکته دیگری که روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار دهند این است که مسائل و مشکلات را نه بزرگ‌نمایی و نه کوچک‌نمایی کنند بلکه همانگونه که هست به مدیران ارشد سازمان منتقل کرده و پس از آن در قالب محتوایی همسو با سیاست‌های سازمانی به مخاطب و افکار عمومی منتقل کنند.

وی ادامه داد: در دوره جدید انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها علاوه روشنگری افکار عمومی و پاسخگو کردن مدیریت‌های مجموعه خود، جریان اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی را به بهترین شکل ممکن با استفاده از ابزار نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی به جامعه منتقل کنند.

وی در پایان گفت: روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی را دارد در تمامی حوزه‌ها به ویژه بحث اطلاع رسانی و ارتباطی و تبلیغاتی مشاوره‌ها و حمایت‌های لازم را از زیرمجموعه‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز