خبرگزاری کار ایران

موج جدیدی از پاک‌سازی در نظام آموزش و ‌پرورش ترکیه به راه افتاده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۳۱

دولت ترکیه موج جدیدی از پاک‌سازی در نظام آموزش‌و‌پروش این کشور به راه‌اندخته است. این‌بار هم قرار است صدها معلم به صورت اجباری بازنشسته شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از آژانس خبری آنادولو، دولت ترکیه موج جدیدی از پاک‌سازی در نظام آموزش‌و‌پروش این کشور به راه‌اندخته است. پاک‌سازی‌هایی که وزیر آموزش‌وپرورش ترکیه هم با آن موافق است؛ با این حال معلمان از اخراج و بازنشسته شدن همکاران خود به شدت ناراضی هستند.

به خصوص اینکه اکثر این معلمان کرد هستند و ظن آن می‌‌رود که دولت همانند گذشته قصد ارتباط دادن کردها با کودتای سال 2016  را دارد.

ترکیه همچنان دنبال بازداشت «کودتاچیان» است؛ برای دولت فرقی نمی‌کند که این پاک‌سازی‌ها را در کجا دنبال کند؛ مهم این نیست که همواره عده‌ای برای «تسویه حساب» باشند.

صدها معلم، کارگر، پرستار و... از زمان کودتا بیکار شده‌اند. دستگاه قضایی ترکیه برای بیشتر آنها پرونده‌سازی کرده است. با این حال همه آنها برای دفاع از خود در دادگاه حاضر نشده‌اند و حتی در صورت حاضر شدن در دادگاه حق برخورداری از وکیل را نداشتند.

دولت کارفرمایان بخش خصوصی را تهدید کرده است که نباید هیچ یک از اخراجی‌ها را استخدام کنند؛ آنها از نظر دستگاه‌های امنیتی مجرم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز