خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۴ ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری «سی سخت»/شهردار: بخش زیادی از معوقات پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۸۱

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به ۱۰۰ کارگر شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد، شهردار این شهر وضعیت فعلی شهرداری را بهتر از گذشته می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری ایلنا در شهرداری سی سخت گزارش دادند: کارگرانی که در شهرداری سی سخت و سازمان‌های وابسته به آن به‌صورت پیمانی، قراردادی و روزمزدی مشغول کارند. دست‌کم ۴ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

این کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دستمزد دی ماه ۹۶می‌شد که کارفرما آن را حدود چهار هفته قبل پرداخت کرده است.

کارگران شهرداری سی سخت در گفتگو با خبرنگار ما گفتند: پیش از این مطالباتمان به حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه می رسید که سال پیش با تامین مالی، نیمی از این مطالبات مزدی به مرور پرداخت شد اما از بهمن ماه سال ۹۶ روند پرداخت مطالبات کارگران مجددا به روال سابق بازگشته است.

طبق اظهارات کارگران شهرداری سی سخت؛ آنها به دلیل عدم دریافت حقوق و دستمزد در ۴ماه گذشته با مشکلات مالی و خانوادگی روبرو شده‌اند.

آنها همچنین اعلام کردند: بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌ایم حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی مسئولان تنها قول می‌دهند و در عمل کاری انجام نمی‌شود.

مطالبات کارگران شهرداری سی سخت از ۱۲ ماه به ۳ ماه رسیده است

شهردار شهرداری سی سخت با تایید معوقات مزدی، کمبود منابع مالی را علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران عنوان کرد.

علی‌محمد حسینی با بیان اینکه سال ۹۴ درآمد شهرداری سی سخت به حداقل کاهش یافته بود و به همین دلیل کارگران حدود ۱۲ ماه مزد معوقه طلبکار بودند، افزود: طی یکی دو  سال گذشته با تامین اعتبارات مالی که بخشی از آن با وصول طلب‌های مالی شهرداری همراه بود، توانستیم بخش زیادی از مطالبات کارگران را پرداخت کنیم.

به گفته وی، مطالبات کارگران شهرداری سی سخت در حال حاضر سه ماه به تاخیر افتاده است و در این زمینه می‌توان گفت شهرداری در ۲۴ ماه گذشته حدود ۳۴ ماه مزد به کارگران پرداخت کرده است.

 وی همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران شهرداری سی سخت گفت: مشکلاتی درخصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران وجود دارد اما در حال حاضر حق بیمه کارگران به موقع پرداخت می‌شود.

به گفته وی، شهرداری سی سخت برای تامین منابع مالی خود برخی اماکن خدماتی را در شهر  تاسیس کرده و از این راه بخشی از منابع مالی خود را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز