خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

برگزاری بیش از ‌هزار و 200 نفر - دوره آموزش‌های مهارتی برای مددجویان ندامتگاه‌های استان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۷۴

احمد عطارنیا گفت: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی با توجه به نقش مهم مهارت‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در ندامتگاه‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو به منظور اشتغال و افزایش بهره‌وری زندانیان در سطح جامعه از جمله اهداف این آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش ایلنا، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال 1396 تعداد یک هزار و 227 نفر- دوره شامل هزار و 189 نفر - دوره مرد و 38 نفر - دوره زن، آموزش‌های مهارتی برای مددجویان استان در قالب 112 هزار و 288 نفر - ساعت برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به آموزش تعداد 64 دوره آموزش مهارتی در قالب 25 حرفه و به صورت تفاهمنامه با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی با توجه به نقش مهم مهارت‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در ندامتگاه‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو به منظور اشتغال و افزایش بهره‌وری زندانیان در سطح جامعه از جمله اهداف این آموزش‌هاست.

احمد عطارنیا ادامه داد: به وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه‌پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خود باوری در زندانیان، شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آنها از دیگر اهداف این آموزش‌ها به شمار می‌رود.

وی از مزایای شرکت در این دوره‌ها را اعطای گواهینامه مهارت پس از کسب موفقیت در آزمون پایان دوره، استفاده از مزایای گواهینامه مهارت در زمان حبس مانند کاهش مدت محکومیت، استفاده از مرخصی‌های تشویقی، امکان اشتغال در بنیاد تعاون حرفه آموزی و کسب درآمد در حین اجرای محکومیت و دریافت تسهیلات خود اشتغالی از مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان و امکان راه‌اندازی شغلی آبرومند پس از اتمام حبس بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز