خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

نیازسنجی آموزشی جامعه عشایری استان بر اساس ظرفیت، جمعیت و نوع اشتغال انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۳۴

جلیل شهریاری گفت: نیازسنچی آموزشی جامعه عشایری به بهبود وضعیت اشتغال، افزایش نرخ بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی و افزایش ضریب اشتغال مهارت آموختگان عشایری کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، از برگزاری نخستین جلسه بررسی و اجرای طرح برنامه جامع ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری در این اداره کل خبر داد.

جلیل شهریاری با بیان اینکه این نشست در خصوص طرح توانمندسازی مستمر عشایر کشور از طریق آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال پایدار برگزار شد، گفت: در این نشست  نیازسنجی آموزشی جامعه عشایری استان به صورت شهرستان به شهرستان بر اساس ظرفیت، جمعیت و نوع اشتغال در جامعه عشایری به عنوان اولین گام اجرایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه این اقدام به بهبود وضعیت اشتغال، افزایش نرخ بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی و افزایش ضریب اشتغال مهارت آموختگان عشایری کمک خواهد کرد، افزود: همچنین در این نشست بر تشکیل کارگروه مشترکی در سطح اداره کل و مراکز شهرستان‌ها برای تعیین اولویت‌ها و نیازهای آموزش عشایر به تفکیک شهرستان و نیز استفاده از ظرفیت‌های متخصصین و صاحب نظران امور عشایری در اجرای دوره‌های منطبق بر آمایش سرزمین تاکید شد.

گفتنی است در سال جاری سهمیه تعهدات استان در امور عشایری استان 145 هزار نفر ساعت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز