خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

در وضعیت کنونی، آموزش فنی و حرفه‌ای تنها راهکار اشتغال جوانان کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۷۸

آیت‌الله حیدری گفت:‌ توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای منجر به توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص و ورود جوانان به بازار کار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار توسط جوانان تاکید کرد و گفت: نقش نیروی کار ماهر آموزش فنی و حرفه‌ای دراشتغال، تولید، بهره‌وری و ارزش افزوده که از مقوله‌های اساسی حمایت از کالاهای ایرانی محسوب می‌شود، بسیار برجسته است.

آیت الله حیدری دربازدید مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای مناطق حاشیه شهرستان اهواز افزود: هرچه آموزش‌های مهارتی فراگیر و به صورت زیربنایی باشد سبب ارایه خدمات اساسی به جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه همراه با سایر مسئولان در کنار مجموعه فنی و حرفه‌ای خواهیم بود، اظهارداشت: چراکه توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای منجر به توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص و ورود جوانان به بازار کار می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی جامعه آموزش فنی و حرفه‌ای تنها راهکار اشتغال جوانان در کشور است، گفت: جوانان باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش فنی و حرفه‌ای برای فراگیری دوره مهارتی متناسب بازار کار بهره‌مند شوند تا زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

آیت الله حیدری همچنین اظهارداشت: ازکارهای بسیار خوب و مثبتی که در حوزه آموزش مهارتی در مناطق حاشیه صورت گرفته این است که جوانان مناطق محروم از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز با اشاره به رویکردهای جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سفارشی کردن آموزش به جای عرضه محوری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی عنوان کرد: در مناطق حاشیه اهواز آموزش‌هایی متناسب با نیاز بازار کار و اشتغال جوانان ارایه می‌شود .

سواعدی خواستار حمایت و توجه همه مسئولان به ویژه صنایع نفت به مقوله مسئولیت اجتماعی شد تا با سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی بتوانند زمینه‌ساز توسعه اشتغال باشند.

وی در عین حال تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی دارد طرح موفق توانمندسازی نیروی انسانی در مناطق حاشیه و محروم شهرستان اهواز را با همکاری استانداری و صنایع نفت و پتروشیمی در دیگر مناطق استان گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز