خبرگزاری کار ایران

مردم ونزوئلا در پی یک لقمه نان/کارگران روزمزد فقیر و فلک‌زده شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۹۶

مردم ونزوئلا این روزها با جیب خالی به جنگ تورم ۱۵ هزار درصدی می‌روند. بیکاری و فقر در این کشور موج می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.ان، مردم فقیر ونزوئلا دسته دسته در حال مهاجرت به کشورهای همسایه هستند. تورم در ونزوئلا به ۱۵ هزار درصد رسیده و امان مردم را بریده است.

از طرفی بیکاری در این کشور موج می‌زند و کارگرانی که پیش از بالا گرفتن بحران اقتصادی در مشاغل خدمات شهری کار می‌کردند در پی یافتن کار هستند.

به طور معمول افرادی که در ونزوئلا به کار احتیاج دارند پیش از ساعت ۸ صبح باید به شهرداری مراجعه کنند و شهرداری وظیفه دارد که برای فرد متقاضی، کار با دستمزد روزانه مشخص فراهم کند و برای وی بیمه روزانه در نظر بگیرد. این افراد پس از طی مراحل اداری به کارهایی همچون جارو کردن معابر و پارک‌ها و لایروبی کانال‌های آب مشغول می‌شوند.

با این حال اینها کارهایی نیست که بشود با درآمد آن امرار معاش کرد آنهم در شرایطی که برای خرید یک پرس غذا معمولی باید چند صد بولیوار (واحد پول ونزوئلا) هزینه کرد.

از همین رو مردم امید خود را به احزاب و بازی‌های سیاسی آنها از دست داده‌اند و انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تحریم کرده‌اند.

هم اکنون نیکلاس مادرو رئیس جمهوری ونزوئلای بحران زده است. سوسیالیستی که وعده داده با فقر و بیکاری بجنگد و صنایع تعطیل این کشور را احیا کند. با این حال خود وی یکی از مسببان اصلی این بحران فراگیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز