خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مهمانداران شرکت رجا ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۵۲

کارگران مهماندار شاغل در شرکت راه‌آهن رجا می‌گویند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد نزدیک به ۲ هزار کارگر مهماندار شاغل در شرکت راه‌آهن رجا به دلیل تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

کارگران مهماندار شاغل در شرکت راه‌آهن رجا در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: دست‌کم دو هزار نفر از مهمانداران شاغل در شرکت راه‌آهن رجا که تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری به کارهای خدمات‌دهی به مسافران یا همان شغل مهمانداری مشغول‌اند، از اسفند ماه سال گذشته مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

به ادعای کارگران، شرکت‌های پیمانکاری هنوز بابت دستمزد اسفند ۹۶ به همراه دو ماه دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه سال به کارگران بدهکار است و در حال حاضر که در اولین روزهای خرداد ماه هستیم، نگرانی بابت پرداخت نشدن دستمزدهای ماه جاری نیز وجود دارد.

کارگران مهماندار شاغل در شرکت رجا خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما  پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهند.

در این زمینه یکی از مهمانداران پیمانی شرکت رجا به ایلنا گفت: به تعویق افتادن مطالبات مزدی درحالی‌ست که ظاهرا شرکت رجا به‌صورت منظم صورت وضعیت‌های پیمانکار را پرداخت نمی‌کند.

به گفته وی، افزایش مشکلات مهمانداران شاغل در شرکت رجا در نتیجه نبود نهاد کارگری هر روز بیشتر می‌شود و در این زمینه ما مهماندان چندین بار اقدام به شکل‌گیری نهاد کارگری کرده‌ایم که به دلیل مخالفت برخی مسئولان این امکان فراهم نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز