خبرگزاری کار ایران

تجمع هر روزه کارگران شهرداری آبادان برای معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۰۴

منابع خبری در آبادان از اعتراض هر روزه کارگران شهرداری آبادان و سازمان‌های وابسته برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک ماه پیش حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر بخش خدماتی و فضای سبز مناطق دو و سه شهرداری آبادان با همراهی کارگران آتش نشانی مقابل ساختمان شهرداری مرکزی برای وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند. امروز نیز اعتراض کارگران ادامه داشت.

آرش دُر (معاون اداری، مالی شهرداری آبادان) با تایید این موضوع گفت: چهار ماه اضافه‌کاری و حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود: با پیگیری‌ها انجام شده؛ قرار است بخشی از حقوق کارگران منطقه ۳ و اضافه‌کاری کارگران منطقه ۴، سازمان موتوری، آتش نشانی و سازمان‌های تابع شهرداری و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی کارگران در ماه فروردین در روز جاری پرداخت شود تا آنان بتوانند دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خود را تمدید کنند.

آرش دُر، بدهی شهرداری آبادان به پیمانکاران و کارگران را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرداری آبادان ۶۰۰ میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه پنج تا هفت ماه نیروی انسانی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

گفتنی است؛ در آخرین روز از اردیبهشت ماه؛ یکی از کارگران خدماتی شهرداری ناحیه دو منطقه سه آبادان به نام «ضامن آذربایجانی» به دلیل مشکلات کاری مقابل شهرداری منطقه ۲ در ایستگاه یک کوی ذالفقاری اقدام به خودسوزی کرد که با ۸۰ درصد سوختگی به بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان و از آنجا به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شد.

در این حادثه یکی دیگر از کارکنان شهرداری نیز که در محل حادثه حضور و قصد کمک به همکار خود را داشت نیز به شدت دچار سوختگی شده و با ۴۰ درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز