خبرگزاری کار ایران

سه ماه از مطالبات مزدی کارگران هپکو پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۰۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی از پرداخت سه ماه از معوقات مزدی کارگران کارخانه هپکو خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید فرخی با اعلام این خبر گفت: در پی اعتراض اخیر کارگران هپکو نشستی ویژه در ۳۱ اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی کشور، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت در تهران تشکیل شد که یکی از مصوبات مهم آن پرداخت معوقات حقوق کارگران این واحد صنعتی تا پایان روز سوم خردادماه بود.

وی توضیح داد: عصر روز پنجشنبه (سوم خرداد ماه) با مساعدت بانک ملی و پیگیری استانداری مرکزی مبلغ ۷۵ میلیارد ریال به عنوان حقوق معوقه کارگران هپکو به حساب آنان واریز شده است.

موضوع ساماندهی شرکت هپکو نیز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در تهران در هفته جاری برگزار شد که در آن براساس قانون با استعفای سهامدار جدید شرکت هپکو موافقت شد و این واحد تولیدی تا تعیین سهامدار جدید با ارائه وکالت به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد.

با توجه به اختیار مالکانه ۶۰ و هفت دهم درصدی سازمان خصوصی‌سازی، تا زمان تعیین وضعیت مشتری و سهامدار جدید براساس تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مذکور مقرر شد این سازمان راسا مدیریت هپکو را برعهده داشته باشد.

کارگران هپکوی اراک در چند نوبت با برگزاری اجتماعات صنفی خواستار توجه مسئولان به مطالبات خود شدند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشی‌آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی ازجمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی ازجمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است و این شرکت برای تامین ماشین‌آلات شرکت‌های راه‌سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تاکنون خوش درخشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز