خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران بیکار شده کارخانه «شیر وارنا»

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۷۳

با گذشت۲ ماه از وضعیت نامعلوم حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «وارنا » در شهرستان ورامین، هنوز کارفرما مطالبه‌های حقوقی کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا، بیش از ۲۰۰ کارگر شاغل در کارخانه لبنیات وارنا بعد از پایان تعطیلات نوروزی وضعیت هنوز مشخصی ندارند و از کار بیکار شده‌اند. این کارگران روز پنجشنبه (سوم خرداد ماه) مقابل فرمانداری ورامین تجمع کردند.

کارگران این کارخانه که پیگیر بازگشت به کار خود هستند، می‌گویند: بین سه تا چهار ماه مطالبات مزدی طلبکاریم و درمورد مشکلات‌مان کسی پاسخگو نیست.

به گفته کارگران وارنا، در این فاصله مدیران کارخانه در حال جمع‌آوری و انتقال ماشین‌آلات به یک مکان دیگر هستند و اگر مسئولان درباره این موضوع تدبیری نیندیشند، در آینده نزدیک امکان وصول مطالبات مزدی وجود ندارد و کارخانه هم به طور کامل تعطیل می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین؛ روز پنجشنبه با حضور در بین کارگران معترض وارنا، از روند پیگیری‌هایی که انجام داده، گزارشی به کارگران معترض این واحد تولیدکننده انواع محصولات لبنی ارایه داد و از کارگران خواست به تجمع خود پایان دهند اما کارگران تمکین نکردند.

پیش از این فرماندار ورامین، سوءمدیریت را عامل اصلی مشکلات کارخانه شیر وارنا و کارگرانش اعلام کرده بود.

محمدرضا یوسفی با اشاره به دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی برای این کارخانه گفت: این واحد تولیدی به دنبال تسهیلات بانکی است و باید به صورت شفاف محل هزینه این تسهیلات را مشخص کند.

یوسفی، میزان بدهی این کارخانه به دامداران منطقه را بیش از ۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

کارخانه شیر وارنا در سال ۱۳۸۶ به عنوان بزرگترین واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت روزانه ۱۰۰ هزار تن محصولات لبنی فعالیت خود را درورامین آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز