خبرگزاری کار ایران

تظاهرات ۳۰ هزار نفری سندیکاها علیه دولت فرانسه/رئیس‌جمهور فاشیست است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۰۹۷

مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به دعوت سندیکای کارگری CGT و احزاب چپگرا به خیابان‌های پاریس، لیون و دیگر شهرها آمده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به دعوت سندیکای کارگری CGT و احزاب چپگرا به خیابان‌های پاریس، لیون و دیگر شهرها آمده‌اند.

مخالفان که تعداد آنها تا ۳۰ هزار نفر برآورد شده است از «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری خواسته‌اند که از سیاست‌های خود در زمینه خصوصی‌کردن خدمات عمومی، حذف مزایای مزدی کارگران خطوط راه‌آهن و سخت کردن ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها عقب‌نشینی کند.

از زمانی که مکرون با سیاست‌های خود به جنگ سندیکاها رفته است مردم از خود می‌پرسند که چرا چنین کسی در فرانسه برسرکار آمده است. حتی «ژان لوک ملانشون» رئیس حزب چپگرای فرانسه پا را فراتر گذاشته و می‌گوید که رئیس‌جمهوری منش فاشیستی دارد.  

پلیس برای جمع‌آوری معترضان از خیابان به طرف آنها گاز اشک‌آور شلیک کرده است و در برخی از شهرها  ماشین‌های آب‌پاش را به خیابان آورده است.

با این حال دولت از هیچ کدام از تصمیم‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند. نشریات فرانسه مکرون را در سرسختی با «مارگارت تاچر»، نخست‌وزیر بریتانیا مقایسته می‌کنند، کسی که خدمات عمومی این کشور را خصوصی کرد، به جنگ سوسیالیست‌ها رفت و قدرت سندیکاها و احزاب چپ‌گرا را محدود کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز