خبرگزاری کار ایران

لطفی در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌ها:

واگذاری بنگاه‌ها از اولویت‌های اصلی شستا است/بعد از برجام هیات‌های خارجی با شستا وارد گفت‌وگو شدند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۵۹

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌ها و نشریات اعلام کرد که بنا داریم تصدی خودمان را در امور شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارند، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال ۹۸ مدیریت بخشی از شرکت‌ها در حیطه تامین اجتماعی (حدود ۱۰۵شرکت) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه ها و نشریات با مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا که با هدف بررسی راه‌های تعامل و بهرمندی از ظرفیتهای مطبوعات و رسانه‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی به منظور تبیین راهکارهای شستا و تعامل دو سویه با رسانه‌ها صورت گرفت اظهار داشت: تقریبا یک و دو دهم تولید ناخالص ملی متعلق به شستاست.

وی افزود: شستا در ۹ هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی، عمران و حمل و نقل، سیمان، دارو، انرژی، صنایع عمومی، بانک،ICT ، سرمایه‌گذاری  فعالیت دارد. سرمایه فعلی این شرکت، حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان است. همچنین۸۰۰۰ میلیارد افزایش سرمایه را مصوب دارد. مجموعا ۸۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم تحت پوشش اشتغال این مجموعه قرار دارند.

مدیرعامل شستا ارزش دارایی‌های این شرکت را ۶۰ هزار میلیارد ، معادل ۱۷ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: شستا ۲۷۴ شرکت تحت پوشش دارد که ۱۸۰ شرکت مدیریتش تحت نظر شستاست. بنا داریم که تصدی خودمان را در امور شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارد، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال ۹۸ مدیریت بخشی از شرکت‌ها در حیطه تامین اجتماعی (حدود ۱۰۵شرکت) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد. مشخصات شرکت‌هایی که قصد واگذاری آن را داریم در سایت هلدینگ صبا تامین قرار دارد.

وی گفت: به اقتضای فضای کسب و کار و هم تاکید رئیس‌جمهور و ربیعی در قالب برنامه پنج ساله روند چابک‌سازی مجموعه را در پیش گرفته‌ایم. بر این اساس از ۹ هلدینگ در۵ هلدینگ ادغام خواهیم شد، به این ترتیب ۴ هلدینگ را کاهش خواهیم داد. مثلا ما در حوزه ساختمان ۳ شرکت فعال را در هم ادغام کردیم. نتیجه این روند آزادسازی سرمایه‌ها و صرفه‌جویی و سبک‌سازی مجموعه بود.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در برنامه راهبردی پنج سال آینده با رویکرد سهام‌داری قابلیت‌ها و مزیت‌های فراوانی دارد. به همین دلیل هم برنامه‌های را پیش بینی کرده است و بعد از برجام تلاش شده است که بتوانیم توسعه ارتباطات بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: بعد از برجام هر هیات خارجی که در قالب فعالیت اقتصادی به کشور آمده است، به نوعی با شستا وارد گفت‌وگو شده است. ما در خاورمیانه هم ازجمله بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستیم. بنابراین بنا داریم در حوزه انرژی و نیروگاه‌ها، بانک، بیمه، معدن و فلزات، ارتباطات و فناوری فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل شستا همچنین با توجه به ادغام سبک سازی سایر مجموعه‌ها خاطرنشان کرد: روند ادغام  هلدینگ انرژی، هلدینگ شمس و هلدینگ حمل و نقل تقریبا در مرحله نهایی است.

لطفی به اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری شستا برای واگذاری شرکت‌های مطرح شده به بخش خصوصی یا در تعامل با شرکای خارجی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم که بخشی از سهام و واحدهایی که در کشور داریم را عرضه کنیم تا بتوانیم با واحدهای بزرگ مشارکت داشته باشیم. تا سال ۱۴۰۱ شستا به چشم‌انداز اجرایی و راهبردی برای فعالیت و واگذاری بنگاه‌ها و چابک‌سازی و سبک‌سازی آنها در ۵ حوزه نفت و گاز، دارو، IT  و ITC ، بانک و بیمه و حوزه معدن دست خواهد یافت.

در این نشست که در سالن اجتماعات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ۳ نفر از مدیران عامل هلدینگهای شستا (تاپیکو، تی پی کو و صبا تامین) و شماری از مدیران مسئول رسانه‌ها و نشریات کثیرالانتشار کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز