خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران معدن یورت به ۶ ماه رسید

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۳۸

برخی منابع کارگری در معادن زغال سنگ زمستان یورت، از تعویق زمانی در پرداخت حقوق حدود ۳۰۰ کارگر این واحد معدنی به دلیل کمبود منابع مالی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معدن یورت می‌گویند: کارفرمای معادن زمستان یورت از خرداد ماه سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی ناش از عدم فروش زغال‌سنگ، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد و آنها دستمزد ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و اسفند سال ۹۶ به همراه دو ماه دستمزد فروردین و اردیبهشت سالجاری را از کارفرما طلبکارند.

به گفته این کارگران، در حال حاضر کارفرما وعده پرداخت دستمزد اسفند ماه سال گذشته را در چند روز آینده داده است.

آنها می‌گویند: بیش از دو ماه از آغاز سال جدید گذشته است اما هنوز حدود ۳۰ درصد از عیدی همکاران ما در بخش اداری معدن زمستان یورت پرداخت نشده است.

طبق اظهارات آنها، علاوه بر تعویق ۶ ماه دستمزد، بیمه اجتماعی کارگران معدن زمستان یورت دست‌کم سه ماه به تاخیر افتاده و میزان بدهی این واحد معدنی به تامین اجتماعی به حدود ۶ میلیارد تومان می‌رسد.

این کارگران درباره چرایی پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران این واحد معدنی می‌گویند: عمده‌ترین مشکلات مالی معدت زمستان یورت از یکسو به تبعات حادثه انفجار اردیبهشت ماه سال ۹۶ برمی‌گردد که منجر به کشته شدن ۴۳ نفر از کارگران شد و از سوی دیگر متعهد نبودن خریداران ذغال سنگ به تعهدات مالی خود در قبال خرید زغال سنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز