خبرگزاری کار ایران

تعیین سقف سه سال برای قراردادهای موقت به وزیر کار ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۲۶

جلسه کمیته روابط کار شورای عالی کار با موضوع تعیین حداکثر مدت زمان قرارداد موقت در کارهای با جنبه غیر مستمر درحالی عصر دیروز پایان یافت که کارفرمایان همچنان با سقف سه سال مخالفند و موضوع به وزیر کار ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کمیته روابط کار شورای عالی کار با موضوع تعیین حداکثر مدت زمان قرارداد موقت در کارهای با جنبه غیر مستمر درحالی عصر دیروز پایان یافت که کارفرمایان همچنان با سقف سه سال مخالفند و موضوع به وزیر کار ارجاع شد.

پیش‌‌‌بینی می‌شود با توجه به مخالفتی که برای عدد بین کارگران و کارفرمایان وجود دارد، علی ربیعی با برگزاری جلسه‌ای این عدد را برای سقف قرارداد موقت نهایی و سپس آیین‌‌‌نامه را تصویب کند.

بر مبنای تبصره یک ماده هفت قانون کار، حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیرمستمر دارد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران می‌رسد. به بیان دیگر، در صورتی که سقف سه سال مورد موافقت شرکای اجتماعی گروه کارگری قرار گیرد، پس این مدت کارفرمایان ملزم هستند که با کارگران خود قرار دائم کار منعقد کنند چراکه دائمی بودن کار احراز شده است. در کارهایی که ماهیت مستمر دارند نمی‌توان با کارگر قرارداد موقت منعقد کرد.

ساماندهی قرارداد‌های موقت کار یکی از اصلی‌ترین مطالبات کارگران و نمایندگان آنان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز