خبرگزاری کار ایران

شبه پارک علم، فناوری و مهارت به صورت آزمایشی در استان تهران راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۳۲

شبه پارک علم، فناوری و مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت پایلوت در استان تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی‌‌و حرفه‌ای) و سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) هشتم خرداد ماه در محل معاونت یاد شده دیدار وگفتگو کردند.

 در این نشست مقرر شد مراکزی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای راه‌اندازی شبه پارک علم، فناوری و مهارت معرفی شود و در صورت موفقیت این طرح درسایر استان‌ها نیز اجرا شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر تغییر دیدگاه  آموزش در کشور گفت: آموزش‌ها باید با رویکرد آماده‌سازی محیط کسب و کار برای اشتغال جوانان با کمک از استارت آپ‌ها و توسعه بخش خصوصی ارائه شوند.

وی افزود: باید زمینه‌های تسهیل ورود بخش خصوصی برای نیازسنجی آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: الگوی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشورهای پیشرفته اجرای آموزش‌های مهارتی در جوار بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و محیط واقعی کار براساس نیاز واقعی بازار کار صنعت است.

ستاری در ادامه گفت: در حال حاضر نظام اطلاعاتی نیازهای اشتغال و آموزش در کشور ما وجود ندارد و برنامه‌ریزی آموزشی درستی برای رفع نیازهای بازار کار و اشتغال انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در آینده صنعت گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری می‌توان در عرصه کسب و کار به یک الگوی حمایتی دست یافت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: حمایت از نخبگان مهارتی به عنوان استعدادهای برتر اتصال آنها را به شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی تسریع و تسهیل می‌نماید.

پاک سرشت افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مراجعان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این سازمان را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به منظور آماده‌سازی برای ورود به بازار کسب و کار تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از آن جائی که آموزش‌های مهارتی در کشور ما در قالب یک نظام آموزشی منسجم ارائه نمی‌شود، با تصویب قانون مهارتی همانند سایر کشورها می‌توان پراکندگی این آموزش‌ها را رفع کرد.

وی در ادامه افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور علاوه بر تربیت نیروی ماهر باید قابلیت تربیت نیروی کارآفرین برای ورود به محیط کسب وکار را داشته باشند.  

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود گسترش شکل گیری استارت آپ‌ها در کشور این حوزه مغفول واقع شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش‌های کوتاه مدت در این حوزه را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز