خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کانون کارگری ساختمانی کشور مطرح کرد؛

کارگران واجد شرایط بیمه جایگزین حذفی‌ها می‌شوند/پایان خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام و رصد کارگران ساختمانی در سامانه

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۸۶

دبیرکل کانون کارگری ساختمانی کشور گفت: کارگران ساختمانی واجد شرایط برای بهره‌مند شدن از بیمه اجتماعی جایگزین افرادی که به دلایل قانونی از بیمه کارگری ساختمانی حذف و کنارگذاشته شده‌اند، می‌شوند.

به گزارش ایلنا، دبیرکل کانون کارگری ساختمانی کشور گفت: کارگران ساختمانی واجد شرایط برای بهره‌مند شدن از بیمه اجتماعی جایگزین افرادی که به دلایل قانونی از بیمه کارگری ساختمانی حذف و کنار گذاشته شده‌اند، می‌شوند. همچنین  پایان خرداد ماه آخرین فرصت برای ثبت‌نام و رصد هویت شغلی کارگران ساختمانی از سوی انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان درنظر گرفته شده است.

احمد زارعی با بیان این مطلب فوق افزود: آقایان شوکت و نوربخش، مسئولین کانون کارگری ساختمانی کشور و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی به تصمیم مشترک رسیدند تا کارگران ساختمانی واجد شرایط برای بهره‌مند شدن از بیمه اجتماعی جایگزین افرادی که به دلایل قانونی از بیمه کارگری ساختمانی حذف و کنار گذاشته می‌شوند، گردند.

به گفته زارعی، نوربخش در این خصوص نامه دستوری به منظور اجرایی شدن به حسن زدا (معاون فنی و درآمد بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) نگاشته است.

همچنین این مقام مسئول نهاد صنفی تشکلات کارگری ساختمانی از نشست خود با گرجی‌پور مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار خبر داد و گفت: خلاصه متن نشست درخصوص مسئله سایت رفاهی بیمه کارگران ساختمانی است.

زارعی تصریح کرد: بنا به گفته آقای دکتر گرجی‌پور، مقام مسئول وزارت کار، کلیه کارگران ساختمانی مکلف هستند تا پایان خردادماه جاری در سایت سامانه رفاهی ثبت‌نام و سپس از سوی انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان هویت شغلی آنان رصد گردد.

این مقام مسئول تشکل‌های کارگری در پایان از مسئولان انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان سراسر ایران خواست در این راستا به فوریت انجام مسئولیت صنفی نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز