خبرگزاری کار ایران

توضیح روابط عمومی رجا درباره یک خبر

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۸۷

در پی انتشار خبری با عنوان «تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی مهمانداران رجا ادامه دارد» سرپرست دفتر مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا با ارسال نامه‌ای، توضیحاتی را درباره این خبرارائه کرد.

به‌ گزارش ایلنا، در توضیح شرکت رجا که به امضای برات‌اله صمدی راد (سرپرست دفتر مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت رجا) رسیده، آمده است:

با سلام و احترام

با عنایت به درج مطلبی در خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۰۲/۰۳/۱۳۹۷ با کد خبری ۶۲۵۸۵۲ ، توضیحات ذیل ارسال می‌شود، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انعکاس آن اقدام مقتضی صورت گیرد:

مستحضر هستید که شرکت رجا از سال ۱۳۸۸ از طرف دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار و بعد از واگذاری، بودجه دولتی این شرکت قطع شده است ولی تکالیف دولتی آن ازجمله اجبار به راهبری قطارهای زیان‌ده همچنان ادامه دارد.

در زمانی که رجا شرک دولتی بود زیان‌های این شرکت از بابت راهبری قطارهای تکلیفی توسط دولت پرداخت می‌شد ولی اکنون سال‌هاست که این زیان‌های انباشته که مبلغ آن تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد، به شرکت رجا پرداخت نمی‌شود و علی‌رغم پی‌گیری‌های گسترده در قوای مجریه و مقننه، فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در کنار این موضوع، شرکت دولتی راه‌آهن پیش فروش قطارهای فصل تابستان را که قاعدتا می‌بایست از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع می‌شد، تاکنون اجرایی نکرده است و این امر موجب شده تا ورود منابع مالی به شرکت رجا به شدت کاهش یابد و با ادامه این روند مشکلات مالی شدیدتر هم خواهد شد.

همچنین از آذرماه سال ۱۳۹۴ تاکنون قیمت بلیت قطارهای مسافری ثابت مانده ولی هزینه‌ها به صورت سرسام‌آ‌وری افزایش یافته است. برای مثال حداقل حقوق کارگران از ۷۱۲.۴۲۵ تومان در سال ۱۳۹۴ به ۱.۱۱۴.۱۴۰ تومان در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

علاوه بر آن رشد قیمت ارز هم مزید علت افزایش هزینه‌هاست، چراکه در برخی قطارها تا ۶۰ درصد هزینه نگه‌داری و تعمیرات، ارزی می‌باشد.

با وجود همه این مشکلات، شرکت رجا پرداخت مطالبات پیمانکاران خود را نسبت به پرداخت حقوق کارکنان رجا همواره در اولویت قرار داده است ولی به دلایل فوق الذکر پرداخت‌ها در هر دو بخش با تاخیر مواجه می‌باشد.

علی ایحال، تلاش این شرکت در راستای کسب رضایت مسافران با ارائه خدمات مطلوب‌تر ادامه دارد و پرداخت معوقات پیمانکاران و ماموران ساعی این شرکت در قطارها با جدیت در حال پیگیری است و در صورت همکاری و همراهی مسئولان محترم مربوطه در ارگان‌های ذی‌ربط، قطعا می‌توانیم شاهد بهبود روند پرداخت‌ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز