خبرگزاری کار ایران

درخواست خانه کارگر قزوین برای ابطال نامه رییس‌جمهور/هرجا کسری مالی پیش می‌آید از جیب کارگر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۴۷۵

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با درخواست ممانعت از اجرایی شدن بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه، بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، کارگران بیشتری از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) گفت: اجرایی شدن بند (ز) برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی چیزی جز خانه سیاهی ندارد. درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی به نام بیمه تکمیلی ۳ماه است که بیمه کارگران و بازنشستگان را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها بدهکار است و بیمارستان‌ها دفترچه‌های تامین اجتماعی را نمی‌پذیرند. حقوق بازنشستگان با تاخیر پرداخت می‌شود و خود دولت اعلام کرده است که یک میلیارد کسری بودجه دارد. با این تفاسیر کسر یک سوم بودجه تامین اجتماعی چه مصیبتی بر سر کارگر و بازنشسته آوار می‌کند؟

کریمی با اشاره به موضوع درمان در تامین اجتماعی پس از اجرایی شدن بند (ز) گفت: وزارت بهداشت با پولی که از کارگر کسر می‌شود، تمامی بدهی‌های بیمارستان خصوصی و دولتی را پرداخت می‌کند. در نهایت بدهی‌های تامین اجتماعی را پرداخت خواهد کرد. در نتیجه درمانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با اینکه هنوز این بند به اجرا درنیامده است، حقوق بازنشستگان با یک هفته تاخیر پرداخت می‌شود. نمی‌شود که هرجا کسری مالی به وجود آمد از جیب کارگر پرداخت شود.

وی در پایان گفت: این کارگران بودند که سال گذشته به پای صندوق‌های رای رفتند. جواب حمایت‌های آنان خاکسترنشینی نیست. دولت اگر از این مصوبه خود عقب‌نشینی نکند، کارگران شهرستان هم به همراهی اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران و کانون بازنشستگان استان تهران، از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز