خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

بخشی از صنایع کشور تعطیل یا نیمه تعطیل است/برای هدایت نقدینگی به تولید اقدامات موثری صورت نگرفت

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۶۲۰

حسن حسینی شاهرودی گفت: متاسفانه بخشی از صنایع کشور تعطیل یا نیمه تعطیل است. این در شرایطی است که با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات صنعت را حل کرد.

به گزارش ایلنا، «سید حسن حسینی شاهرودی» نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه بخشی از صنایع کشور تعطیل یا نیمه تعطیل است. این در شرایطی است که با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات صنعت را حل کرد.

وی که به مناسبت عید سعید فطر با خانه ملت گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت: مجلس قوانین مناسبی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید تصویب کرده که باید دولت این قوانین را به صورت صحیح اجرایی کنند؛ چرا که در رونق تولید و اشتغال نقش مهمی دارد البته مجلس نیز اقدامات نظارتی را انجام می‌دهد.  

البته وی تاکید دارد: می‌توان بخشی از نقدینگی را از طریق بورس به تولید هدایت کرد. ضمن اینکه باید قوای مجریه، مقننه و قضائیه به طور هماهنگ زمینه رونق اقتصاد را فراهم کنند.

تکمیل زنجیره تولید به رونق اقتصاد منتهی می‌شود

حسینی شاهرودی تصریح کرد: برای رونق بخش تولید باید به عوامل پیش از تولید نیز توجه شود همچنین باید برای بعد از تولید نیز برنامه کارشناسی داشت در این راستا باید به بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی رسیدگی کرد تا با انجام این مهم، بخش تولید متحول بشود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف مانند مسائل مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی باید به دغدغه‌های تولیدکنندگان توجه شود چرا که با تقویت تولید می توان به پیشرفت های اقتصادی دست یافت.  

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از تلاطم های اقتصادی به این دلیل است که برای هدایت نقدینگی به بخش تولید اقدامات موثری صورت نگرفته و در شرایطی که تولید با کمبود نقدینگی روبرو است بخشی از نقدینگی به سوی بخش‌های غیرمولد روانه شده این در حالی است که می‌توان بخشی از نقدینگی را از طریق بورس به تولید هدایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز