خبرگزاری کار ایران

بیانیه "کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی" برای وصول مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۹۷۶

کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی با صدور بیانیه‌ای، مطالبات انباشته همکاران خود را یادآور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی با صدور بیانیه‌ای، مطالبات انباشته همکاران خود را یادآور شدند.

در ابتدای این بیانیه آمده‌ است:

پرسنل مهمانداران مامورین اعزام که در حال حاضر تحت نظارت چند شرکت پیمانکاری هستند با وجود گذشت سه ماه هنوز حقوق معوقه خود را از جانب این شرکت‌ها دریافت نکرده‌اند، نحوه توزیع حقوق در این شرکت‌ها یکسان نیست و پرسنل دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

بنا به گزارش‌هایی که از کانون‌های صنفی مهمانداران از سراسر کشور تا به حال بدست ما رسیده است؛ هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها بخشی از سنوات سال گذشته را هنوز نداده‌اند و در برخی دیگر هم به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است که زمان پرداخت بعدی کماکان مشخص نیست.

به عنوان نمونه:‌

شرکت عصر دایا حقوق سه ماه کارکنان را هنوز پرداخت نکرده است.

کانون صنفی مهمانداران ..... (کمند) اعلام کرد سه ماه حقوق نگرفته‌است.

کانون صنفی مهمانداران ...... (ماربین) نیز اعلام کرد حقوق فروردین را نگرفته‌است.

کانون صنفی مهمانداران .....(قطار طوس- تبریز- مشهد) اعلام کرد در فرودین فقط ۹۰۰ تومان دریافت کرده و حقوق اردیبهشت را هنوز دریافت نکرده است.

مهمانداران مشهد نیز ۲ ماه حقوق و بن ماه رمضان را نگرفته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به گزارش یکی از مهمانداران از شرکت (مهتاب) اشاره شده و آمده است؛ مهماندار ان تحت مسئولیت این شرکت حداقل حقوق دریافتی را می‌گیرند. به عنوان مثال یک مهماندار با سه فرزند  یک میلیون سیصد هزار دستمزد می‌گیرد. مهمانداران مهتاب دستمزد فروردین خود را بدون افزایش دستمزد دریافت کرده‌اند و پرداخت دستمزد اردیبهشت و سنوات آنها به تاخیر افتاده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری معوقات مزدی شرکت ریل سبا گفته شده است: براساس گزارش کارکنان و کارگران ریل سبا مشکلات نحوه محاسبه حقوق و ساعات اضافه‌کاری پرسنل تعمیرات که در قوانین وزارت کار تعریف شده است، در مورد پرسنل سیر به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود که معمولا هم به صورت کیلومتراژ که مبلغ کیلومتراژ و افزایش سالیانه را خود شرکت تعیین می‌کند، تا همین امروز مدت سه سال است که این شرکت حق کیلومتراژ را افزایش نداده است.

آنها با بیان اینکه خواستار پرداخت به موقه دستمزد خود هستند و این خواسته زیادی نیست، افزودند: کانون صنف مهمانداران..... شرکت ماربین  ق۱۹ مشهد اعلام کرده که درصورتی‌که قطارشان (ق ۱۹ مشهد) که در لیست قطارهای از رده خارج است بنا به تصمصم مدیریت شرکت راه‌آهن کشور از ریل استفاده خارج شود؛ ۷۵ نفر از پرسنل این قطار بیکار می‌شوند.

در خاتمه این بیانیه کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی اعلام کرده‌اند؛ درصورتی‌که حقوق معوقه کارکنان زحمتکش مهماندار و .....  پرداخت نشود باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که همه کارکنان با آن دست به گریبان هستند، استمرار این وضعیت قابل تحمل نیست و حق هرگونه اعتراض قانونی را برای خود مفروض می‌دانیم، لذا درخواست داریم که در اولین فرصت همه حقوق معوقه پرداخت شود و بیش از این به مشکلات پرسنل دامن زده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز