خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان:

عده‌‌ای ترجیح می‌دهند محصول تولیدی ایران را از چین بیاورند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۳۶

کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان که با ۳۰ کارگر فعالیت می‌کند مشکلاتی در زمینه تامین نقدینگی دارد به گونه‌ای که بخشی از مطالبات سال‌های ۹۵ و ۹۶ کارگران پرداخت نشده است.

«سامان یزدی حاج حیدری» عضو هیات مدیره کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات این کارخانه، گفت: در این کارخانه از پوست پسته، کربن اکتیو تولید می‌کنیم و محصول بدست آمده بر روی فیلترهای ماسک‌دار که کارگران در معادن می‌زنند، استفاده می‌شود. ما این کار را با تکنولوژی روز و در شرایط تحریم پیگیری کردیم و به اینجا رساندیم منتها مشکل این است که حمایتی نشدیم و نمی‌شویم.

وی افزود: محصول نهایی ما را شرکت‌های دولتی خریداری می‌کنند منتها آنها پول ما را در چند مرحله پرداخت می‌کنند که این مسئله آزار دهنده است. کارخانه برای سرپا ایستادن وام گرفته است و ما برای پرداخت اقساط وام‌های خود به پول نقد نیاز داریم اما روال کار به گونه‌ای پیش می‌رود که روز به روز بدهی‌هایمان افزایش می‌یابد تا آنجا که در تامین هزینه‌های خود دچار مشکلات جدی شده‌ایم.

این عضو هیات مدیره کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان  با بیان اینکه بخشی از مطالبات‌ سال‌های ۹۵ و ۹۶ کارگران پرداخت نشده است، گفت: کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان ۳۰ کارگر دارد که همگی آنها تحصیلکرده هستند و برای مدیریت مهم بود که همگی آنها را با وجود نامطلوب بودن شرایط حفظ کند تا بیکار نشوند. آنها هم نهایت همکاری را با ما داشتند از این رو برای پرداخت مطالبات آنها و افزایش سطح تولید به رئیس جمهوری و... نامه نوشتیم و طلب استمداد کردیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

حاجی حیدری افزود: مشخص نیست تا به کی باید برای حل مشکلاتمان در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و استانداری شرکت کنیم و نتیجه‌ای هم نگیریم، مگر قرار نیست که از تولید داخل حمایت شود تا همه سرکار بروند؟! متاسفانه هیچ کس توجه نمی‌کند برای صنعت ایران چه اتفاقی در حال رخ دادن است. سال گذشته قرار شد مبالغی از طرف دستگاه‌های دولتی برای پرداخت دستمزدهای عقب افتاده کارگران پرداخت شود اما هیچ‌کاری برای کارگران ما انجام نداداند و ما مجبور شدیم دوباره برای پرداخت دستمزد کارگران وام بگیریم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی پیشانی کارخانه است و ما در همه شرایط پول قرض می‌کنیم تا مایحتاج آنها از قبیل لباس کار، کفش و... را در محیط کار تامین کنیم، گفت: کارگر دارد زحمتش را می‌کشد و گناهی ندارد و ما که کارخانه را راه انداختیم باید حقوق و دستمزدها را فراهم کنیم. به هر صورت نباید کار به جایی بکشد که در تامین هزینه‌های خود بیش از این وابمانیم. این خوب نیست وقتی کارگر می‌آید و مساعده می‌خواهد به وی بگوییم که فعلا توان پرداخت آن را نداریم و باید صبر کند.

این عضو هیات مدیره کارخانه کربن فعال پارس رفسنجان با بیان اینکه رانتی هست که عده‌‌ای ترجیح می‌دهند محصول تولیدی ما را از چین بیاورند ولی از من تولیدکننده نخرند، گفت: سالانه ۴۰ هزار تن کربن اکتیو وارد کشور می‌شوند ولی وقتی ما می‌خواهیم هزار تن در سال تولید کنیم هزاران سنگ پیش پایمان می‌اندازند.

حاجی حیدری در پایان با اشاره به بالا رفتن قیمت ارز و تاثیرات آن روی قیمت مواد اولیه و قطعات تولید، گفت: با بالا رفتن قیمت ارز باید دو برابر برای خرید قطعه پول پرداخت کنیم. حالا شما در نظر بگیرید که ما باید مالیات و... هم بپردازیم و همه اینها در مجموع فشارشان را بر کارگر و تولیدکننده گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز