خبرگزاری کار ایران

مشکل عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری بروجرد ادامه دارد/شورای شهر: از کارگران حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۷۴

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به یکهزار و ۷۰۰ کارگر شهرداری بروجرد در استان لرستان هنوز ادامه دارد، رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد گفت: تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران شهرداری انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، «فریبرز محسنی» در تشریح مشکلات شهرداری بروجرد و کارگرانش گفت: حمایت از کارگران خدماتی که عضو خانواده بزرگ شهرداری هستند ضرورت دارد و تلاش می‌کنیم براساس شرایط خاص ایجاد شده از این کارگران دفاع کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد، شهرداری بروجرد باید درآمد پایدار داشته باشد این درحالی‌ست که هم‌اکنون درآمد شهرداری بر عوارض محلی تکیه دارد.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری بروجرد باید از محل کشتارگاه، ترمینال‌ها، ارزش افزوده، یارانه سوخت، ساخت و سازهای غیرقانونی تامین شود، افزود: برای افزایش درآمد شهرداری پیشنهاد ساماندهی کشتارگاه و افزایش هزینه کشتارهای دامی را همانند سایر شهرها را دادیم که با واکنش منفی برخی مواجه شد.

رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد اظهار داشت: اخذ این هزینه‌ها موجب می‌شود تا بخشی از دستمزد کارگران تامین مالی شود و ما با این کار شاهد آن نخواهیم بود که کارگران شهرداری برای وصول مطالبات مزدی خود مقابل شهرداری سفره خالی پهن کنند.

محسنی اضافه کرد: با گذشت چند ماه از فعالیت شهردار بروجرد هنوز هیچ طرح و برنامه‌ای ارائه نداده و انتظار می‌رود اگر شهردار طرح و برنامه ندارد حداقل انضباط مالی داشته و جلوی خیلی از هزینه‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: هر زمان طرحی در راستای حمایت از کارگران از سوی شهرداری مطرح شده حتی اگر مصوبه شورا هم نداشته شورای شهر مخالفتی نکرده است. موضوع واگذاری بن کارت‌های ویژه رمضان و بن کارت‌های خرید ۵۰ میلیون ریالی که در فاصله زمانی چند ماه مرحله به مرحله شارژ شود به جای  پرداخت حقوق  نمونه‌ای از اقداماتی است که در راستای حمایت مالی از کارگران شهرداری انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز