خبرگزاری کار ایران

کارگران شرکت ذغال سنگ کرمان:

دولت در حمایت از صنعت ذغال سنگ دولتی کوتاهی می‌کند/مطالبات مزدی‌مان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۳۰

مطالبات مزدی حدود ۲ هزار نفر از کارگران شرکت ذغال سنگ کرمان در روزهای گذشته پرداخت شد با این حال کارگران تاکید دارند که دولت باید برای حمایت از صنعت ذغال‌سنگ به میدان بیاید و خود را کنار نکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبات مزدی حدود ۲ هزار نفر از کارگران شرکت ذغال سنگ کرمان در روزهای گذشته پرداخت شد.

این کارگران که در سه معدن همکار، حشونی و پابدانا کار می‌کنند؛ با اعلام این خبر به ایلنا تاکید کردند: کل معادن  ذغال‌سنگ کشور با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند. همین موضوع موجب شده تا آنها معمولا به طور متوسط یک تا دو ماه معوقات داشته باشند.

کارگران این سه معدن روز ۹ خرداد در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه دستمزد و مشکلات دیگر دست از کار کشیدند. پس از اعتصاب روز چهارشنبه جلساتی میان نمایندگان کارگران، کارفرما و مسئولان اداره کار برگزار شد و کارفرما مکلف شد تا عید فطر تمامی مطالبات کارگران را بپردازد.

کارگران شرکت ذغال سنگ کرمان افزودند: بخشی از مشکل ما به این برمی‌گردد که دولت خود را از حمایت از صنعت ذغال‌سنگ کنار کشیده است. این در شرایطی است که دولت باید برای حمایت از اشتغال جونان در صنعت ذغال‌سنگ بیشتر از شرکت‌ها حمایت کند و مثلا قیمت خرید ذغال سنگ را افزایش دهد.

آنها با بیان اینکه اینگونه شرکت‌ها دیگر برای بالا بردن راندمان کار به کارگران قدیمی‌تر فشار وارد نمی‌کنند، افزودند: قطعا وقتی پول باشد بسیاری از کارگران پیمانکاری قرارداد مستقیم می‌شوند و مجبور نمی‌شوند که سال‌ها جفای پیمانکاران را تحمل کنند. وقتی پول باشد فشار کار بر کارگران قدیمی‌تر کاهش می‌یابد چراکه نیروهای جوان‌تر را استخدام می‌‌کنند.

کارگران شرکت ذغال سنگ کرمان افزودند: دولت در حمایت از صنعت ذغال سنگ کوتاهی می‌کند و اینگونه معادن ذغال‌سنگ دولتی روز به روز بیشتر ضررده می‌شوند و قطعا فشار بیشتری به کارگران می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز