خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی:

به نام حمایت از تولید سر تولیدکننده و کارگر را می‌برند/ طرح تحول سلامت، تامین اجتماعی را در سراشیبی سقوط قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۰۴

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طرح تصویب شده مجلس درباره عدم ارایه لیست بیمه‌ای از طرف پیمانکاران به منزله آسیب‌زدن به یک‌سوم از منابع سازمان تامین اجتماعی است که بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در نشست تشکل‌های کارگری که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس در سالن همایش نگین برگزار شد، گفت: از قرار معلوم عده‌ای به صورت همه‌جانبه پیمان بسته‌اند تا سازمان تامین اجتماعی را به زیر بکشند و منابع آن را به سمت عده‌ای از پیمانکاران سودجو روانه کنند.

وی ادامه داد: آنها در این راستا طرح ماده 10 حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور را ارایه کرده‌اند که قطعا به زیان منافع بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است. این طرح با بازگذاشتن دست پیمانکاران در ارایه لیست بیمه و اختیاری کردن ارایه لیست بیمه فضایی را فراهم می‌کند که یک‌سوم از درآمدهای سازمان تامین اجتماعی که بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان می‌شود اتلاف شود.

صادقی افزود: از طرفی ما بیش از دو میلیون کارگر پیمانکاری را داریم که در زیر زمین و در ارتفاع و در دریا در کارگاه‌هایی کار می‌کنند که به‌صورت کلی امکان بازرسی بیمه حضوری از آنها وجود ندارد و قاعدتا باید با اعمال ماده 41 قانون تامین اجتماعی بر فعالیت‌های آنها نظارت کرد اما عده‌ای چشم دیدن ماده 41 را که دولت شاهنشاهی به سازمان تامین اجتماعی برای نظارت بر پیمانکاران عرضه کرده بود ندارد.

وی با بیان اینکه مشخص نیست نمایندگان به چه منظور برای حمایت از کالای ایرانی به سراغ حمایت از پیمانکاران رفته‌اند، گفت: من نمی‌دانم پیمانکارانی که با تجهیزات مانند لوله‌های گازی و ... کار می‌کنند قرار است چگونه از تولید کالا در داخل حمایت کنند و اصلا کجای قضیه حمایت از تولید داخل است. به نظر نمی‌رسد آنها دنبال منافع جامعه کارگری باشند.

صادقی متذکر شد: من یک پیمانکار را می‌شناسم که هزینه‌های هنگفتی برای حمایت از نمایندگان مجلس در انتخابات پرداخت کرد. پرسش این است که این پیمانکار برای چه به حمایت از نماینده پرداخته؟ حالا با این طرح فهمیدیم برای چه حمایتی از پیمانکار به عمل می‌آید. مشخص است که خروجی این طرح که باید همه‌جانبه مقابل آن ایستاد و جلوی آن را گرفت قرار است چه باشد.

وی با بیان اینکه اگر اجرای این طرح متوقف نشود جامعه کارگری از هژمونی خود که همان لشکر پیاده نظام است استفاده می‌کند تا حرف خود را به کرسی بنشاند. البته ما به میز مذاکره بیش از اندازه پایبند هستیم اما وقتی ببینیم کسانی از جنس ما  هستند ما را نادیده می‌گیرند ناچار می‌شویم که به لشکر پیاده نظام خود اتکاء کنیم تا قدرت خود را در مذاکرات نشان دهیم.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت، تامین اجتماعی را در سراشیبی سقوط قرار داده، گفت: ما طرح تحول نظام سلامت را داریم که حتی پیش از اجرای آن به نمایندگان مجلس و... تبعات اجرایی آن را هشدار دادیم اما دیدیم با سازمان‌های بیمه‌گر پس از اجرای این طرح چه کرده است.

وی یادآور شد: من همان زمان گفتم که طرح تحول سلامت به بالا بردن تقاضای القایی در حوزه سرویس دهنده و سرویس گیرنده می‌انجامد و احتمال دارد هزینه‌های کلانی را به کشور تامین کند و تبعات سهمگینی را داشته باشد اما بعد یک‌دفعه دیدیم که تلویزیون آمد و مورد تاکید قرار داد که اگر این طرح نباشد مردم روی تخت بیمارستان‌ها از بین می روند. حالا مشخص شده این طرح 23 هزار و 700 میلیارد تومان تنها روی دست سازمان تامین اجتماعی هزینه گذاشته است. این در شرایطی است که خیلی‌ها همان زمان اجرای این طرح بر این امر عالم بودند که این طرح شکست می‌خورد و طرح‌های پزشک خانواده، سیستم چند لایه درمانی و ساماندهی نظام پرداخت که زیر میزبگیری پزشکان را قطع می‌کرد عملی نشد و موجب بی‌ثباتی و گسست در حوزه درمان شد.

صادقی با بیان اینکه ماده 10قانون استفاده از حداکثر توان تولید هم همین تجربه طرح تحول سلامت را جلوی چشم ما آورده، گفت: به نام حمایت از تولید و کارگر دارند سر تولیدکننده و کارگر را می‌برند چراکه این طرح نه برای رقابت کالاهای ایرانی با کالاهای خارجی و نه برای بالابردن کیفیت کالاهای ایرانی بلکه همان‌طور که گفته‌ایم به نیت حمایت از شرکت‌های پیمانکاری و پیمانکاران گردن‌کلفتی است که شریان‌های اصلی اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند. به هر روی مجلس ماده 41 قانون تامین اجتماعی را از حیز انتفاع ساقط کرد. این اصلا خوب نیست که خود احضاری جایگزین بازرسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز