خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۹۵ پرداخت شد/تأخیر ۹ ماهه در پرداخت به بازنشستگان سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۵۱

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح جزئیات پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از به تأخیر افتادن ۹ ماهه پاداش معلمان بازنشسته سال ۹۶ انتقاد کرد.

به‌گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی (نماینده حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی) درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌‎های آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به بودجه‌ای که امسال مجلس برای آموزش و پرورش مصوب کرد، آموزش و پرورش با مطالبه از سازمان برنامه و تخصیص اعتبارات مصوب به راحتی می‌تواند پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارشی که سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرده به خانه ملت گفت: پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان سال 95 به طور کامل پرداخت شده است و در این زمینه آموزش و پرورش از سال 95 به بعد بدهی دارد.

رقم پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال گذشته 3800 میلیارد تومان است

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 ماه از تاریخ بازنشستگی بازنشستگان سال 96 گذشته، ولی هنوز پاداش پایان خدمت این عزیزان پرداخت نشده است. در حالی که این رقم، عدد بزرگی است و حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته‌ این عدد را تأمین کند، اضافه کرد: از سوی دیگر در جلساتی که با مسئولان دولتی در این باره برگزار شد عنوان شد که به هیچ وجه نباید این پول معلمان به صورت اقساط و ماهانه پرداخت شود و پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات است، احتمال داد که در هفته جاری نشستی با حضور مسئولان رده بالای سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داری کل کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار شود تا حق مسلم معلمان بازنشسته سال 96 در این اوضاع اقتصادی هرچه سریع‌‎تر پرداخت شود.

بودجه آموزش و پرورش افزایش 6700 میلیارد تومانی داشته است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در بودجه امسال رقمی معادل 6 هزار و 700 میلیارد تومان به منابع درآمدی وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده، افزود: هرچند این رقم به صورت گلوبال برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، ولی عمده این رقم با هدف پرداخت پاداش پایان خدمت برای معلمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز