خبرگزاری کار ایران

توافق اولیه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه علوم کاربردی آلمان؛

تامین بخشی از نیروی کار مورد نیاز کشور آلمان در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۶۶

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه علوم کاربردی آلمان ( FHM) با هدف توانمندسازی و تامین بخشی از نیروی کار مورد نیاز آلمان تفاهم همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، در دیدار سلیمان پاک سرشت (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای) و دوست محمدیان (نماینده و مدیر پروژه ایران دانشگاه علوم کاربردی آلمان) توافقات اولیه در خصوص آموزش نیروی کار مورد نیاز این کشور از ایران حاصل شد.

مقرر شده است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مقدمات مهارت آموزی، تایید مدارک مهارتی و نیز آموزش زبان آلمانی متقاضیان کار در آلمان را فراهم آورده و پس از برگزاری آزمون زبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور، افراد واجد شرایط برای یک دوره آموزشی و در نهایت جذب در بازار کار کشور آلمان به دانشگاه علوم کاربردی معرفی شوند.

براساس پیش‌نویس این توافق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان شریک و همکار اصلی دانشگاه علوم کاربردی در ایران در حوزه آموزش‌هایی فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شود.

پاک سرشت در این جلسه خاطرنشان کرد: مرکز تربیت مربی این سازمان علاوه بر امکانات آموزش مهارتی آمادگی دارد که دوره‌های آموزش زبان آلمانی با جهت‌گیری آموزش‌های فنی و حرفه و منطبق با استانداردهای TELC را برگزار و افراد را برای اخذ آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کند.

بر پایه مذاکرات صورت گرفته طرفین توافقاتی برای مبادله مربیان، کارآموزان و طراحی و تعریف استانداردهای آموزش مهارتی و نیز برگزاری رویدادهای بین المللی انجام دادند. این تفاهم نامه در روزهای آتی پس از نهایی شدن متن آن منتشر خواهد شد.

دانشگاه علوم کاربردی آلمان (FHM) که پیش از این تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه ایجاد دوره‌های مشترک مهندسی عمران، تأسیس آزمون‌های زبان انگلیسی و آلمانی و تأسیس پژوهشکده مشترک مطالعات انرژی و محیط زیست داشته است از دانشگاه‌های مطرح کشور آلمان در زمینه تامین نیروی متخصص و ماهر صنایع کوچک این کشور صنعتی است و ارتباط نزدیکی با صنایع این کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز