خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

اعتراض معلمان بازنشسته به عدم همسان‌سازی حقوق و پرداخت پاداش پایان خدمت

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۸۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو مسئله عدم پرداخت پاداش پایان خدمت و همسان‌سازی حقوق را از دلایل نارضایتی و تجمع بازنشستگان آموزش و پرورش دانست.

به‌گزارش ایلنا، داوود محمدی (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو فراکسیون امید و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) با برشمردن علل نارضایتی معلمان آموزش و پرورش، به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات؛ یکی از دغدغه‌های اصلی خود را پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش قرار داده، و هفته جاری نیز در همین راستا جلساتی خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به نارضایتی‌های متعدد معلمان و ابراز آن از طرق مختلف به خانه ملت گفت: بارها بازنشستگان آموزش و پرورش به دلیل نارضایتی از عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل مجلس تجمع داشته‌اند و همین هفته گذشته نیز برخی از بازنشسگان آموزش و پرورش خواستار پرداخت هرچه سریع‌‎تر پاداش پایان خدمت خود شدند.

وی با نگران کننده خواندن وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در درجه اول و سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور به همراه صندوق بازنشستگی کشوری دستگاه‌هایی هستند که در این زمینه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش بینی شده است و دولت باید از منابع تعریف شده در قانون بودجه نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اقدام کند، گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش نباید احساس کنند که در قیاس با بازنشستگان دیگر دستگاه‎ها متفاوت هستند و حق و حقوق آن‌ها به شکل تبعیض آمیزی پرداخت نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: از سوی دیگر حقوق بازنشستگی معلمان نیز کفاف هزینه‌‎های زندگی را نمی‌دهد و لازم است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز هرچه زودتر اجرایی شود و این مسئله نیز یکی دیگر از علل نارضایتی معلمان بازنشسته آموزش و پرورش است که این مسائل را کمیسیون آموزش و تحقیقات قطعا پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز