خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارگران دوچرخه‌سازی قوچان ۲ ونیم میلیارد تومان است/الویت پرداخت حقوق کارگران است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۹۲

رئیس دادگستری قوچان گفت: واحد دوچرخه‌سازی قوچان حدود ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد که دو نیم میلیارد تومان آن؛ مطالبات معوقه کارگران است.

به گزارش ایلنا، سیدحسن حسینی (رئیس دادگستری قوچان) روز گذشته در یک نشست خبری درباره پیگیری مشکلات دوچرخه‌سازی قوچان و کارگرانش گفت؛ میزان بدهی این واحد تولیدکننده انواع دوچرخه حدود ۸۰ میلیارد تومان است که دو نیم میلیارد تومان آن متعلق به کارگران است.

او افزود: دوچرخه‌سازی قوچان سال‌ها بدون فعالیت تعطیل بوده و کارگران آن پس از مدت‌ها به‌دلیل عدم دریافت بدهی خود به‌ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایت می‌کنند.

به گفته وی؛ پس از شکایت کارگران بیش از ۱۰۰ فقره پرونده در هیأت تخلفات اداره کار تشکیل می‌شود که درنهایت رأی توسط این هیأت صادر و طبق قانون و اجرای احکام مدنی دادگستری موظف به‌اجرای احکام شد.

رئیس دادگستری قوچان اولویت را احقاق حقوق کارگرانی دانست که برای آنها رأی قطعی صادر شده و در ادامه خاطرنشان کرد: پس از شکایت کارگران تعدادی از اموال  شرکت مورد توقیف قرار گرفت.

حسینی با یادآوری این موضوع که کار به مزایده اموال کشیده شد و سعی بر توقیف قطعات یا لوازمی بود که در صورت راه‌اندازی مجدد کارخانه مشکلی به‌وجود نیاید، تصریح کرد: روز مزایده نیز توسط فردی؛ خریداری اموال صورت گرفت که از ناحیه کارخانه بود و هیچ قطعه‌ای از تجهیزات و تولیدات به‌خارج کارخانه نرفت تا واحد تولیدی متضرر شود.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در زمینه وام‌های دریافتی این واحد وجود دارد که شاید در جای دیگر هزینه شده، البته شرط اعطای تسهیلات راه‌اندازی کامل کارخانه است و دادگستری با وجود همه شبهات ایجاد شده، مانع فعالیت نیست.

رئیس دادگستری قوچان با تأکید بر اینکه پلمب این کارخانه تعطیل‌ شده تنها برای جلوگیری از حیف‌ومیل اموال بوده است، گفت: بخشی از اموال برای احقاق حقوق کارگران توقیف شد که وقتی حقوق کارگران گرفته شد، رفع پلمب صورت گرفت.

حسینی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام‌ شده این کارخانه قریب به ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد، تصریح کرد: پاسخ استعلامات انجام‌ شده درباره بدهی‌های این کارخانه به‌خریداران اعلام شد که این موضوع موجب می‌شود، خریداران تمایلی برای خرید پیدا نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز