خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران پارس میل لنگ برای پیگیری معوقات مزدی و دیگر مطالبات

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۴۰

کارگران پارس میل لنگ به منظور اعتراض و پیگیری وضعیت معوقات مزدی و دیگر مطالبات خود، طی چند روز اخیر تجمعاتی را برگزار کردند.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران شرکت تولیدی پارس میل لنگ در تاکستان، طی چند روز اخیر تجمعاتی را در محل این شرکت جهت اعتراض و پیگیری وضعیت معوقات مزدی و دیگر مطالباتشان برگزار کردند.

یکی از کارگران به ایلنا گفت: کارگران این شرکت 4 ماه کامل معوقه مزدی دارند. هم‌چنین دو سال (شامل سال‌های 95 و 96) می‌شود که مسئولان شرکت، پاداش بهره‌وری (آکورد) کارگران را پرداخت نکرده‌اند.   

وی افزود: مرخصی‌هایی که کارگران شرکت طی سال‌های 93، 94، 95 و 96 استفاده نکرده‌اند و طبق قانون، می‌بایستی هزینه‌اش به کارکنان بازگردانده شود، معوق شده است.

این کارگر درباره وضعیت کارگرانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: تعدادی از نیروهای کار (هم قراردادی و هم رسمی) هستند که سابقه کار بالایی دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند. این‌ها دو گروه هستند. تعدادی که موعد بازنشستگی آنها در سال گذشته بود و عده‌ای نیز موعد بازنشستگی آنها در سال جدید است و مجموعا حدود 28 نفر می‌شوند. متاسفانه سنوات آنها به‌درستی پرداخت نشده و بخشی از آن باقی مانده است.

وی درباره وضعیت حق بیمه‌های کارگران، اظهار داشت: حق بیمه‌ها نامنظم و به‌سختی واریز می‌شود و مشکلات بسیاری را برای وضعیت درمانی کارگران و خانواده آنها ایجاد کرده است.

این کارگر در پایان، گفت: در این شرکت، حدود 200 نفر کارگر مشغول به کار هستند که مطالبات مختلفی دارند. حتی رانندگانی هستند که صرفا بار حمل می‌کنند و قراردادی با این شرکت ندارند اما آنها نیز مطالبه دارند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز