خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کنتورسازی ایران اخراج شد/کارفرما: این فرد با اتمام قرارداد بیکار شده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۴۲

کشاورز (سرپرست کل شرکت کنتورسازی ایران) با تایید خبر بیکاری یکی از کارگران این شرکت گفت: آقای «محمدجواد بابایی» از نیروهای قرادادی کارخانه است که اخیرا با اتمام قرارداد خود بیکار شده است.

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در شهرستان البرز با اعلام به خبرنگار ایلنا گفتند: «محمدجواد بابایی» از کارگران قراردادی و از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کنتورسازی از سه روز پیش تاکنون اجازه حضور در این واحد تولیدی را نداشته است.

به گفته این کارگران، کارفرما در این سه روز از حضور این کارگر در محل کار جلوگیری کرده است. این کارگر در سه سال گذشته در نهاد صنفی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران عضویت داشته است.

همکاران این فعال کارگری می‌گویند که کارفرما به بهانه عدم نیاز در روز اول تیرماه؛ این کارگر را بیکار کرده است.

کارگران در توضیح مخالفت خود با تعدیل این کارگر می‌گویند: آقای بابایی با ۲۲ سال سابق کار مدت‌ها پیش از سوی کارگران کنتورسازی ایران مسئول پیگیری مطالبات صنفی کارگران بود. بخش زیادی از مطالبات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق ۱۳ماه حقوق و بیکاری تعداد زیادی از کارگران بوده است.

 کشاورز (سرپرست شرکت کنتورسازی ایران) با تایید این خبر به ایلنا گفت: آقای «محمدجواد بابایی» از نیروهای قرادادی کارخانه است که اخیرا با اتمام قرارداد خود بیکار شده است.

یک فعال کارگری در قزوین نیز به ایلنا اظهار داشت: تا زمانی که اعتبارنامه نماینده کارگران در درون واحدهای صنفی اعتبار دارد کارفرما در صورت اتمام مدت قرارداد کاری وی، نمی‌تواند او را از کار اخراج کند.

عیدعلی کریمی با بیان اینکه نمایندگان کارگران قاعدتا باید قادر باشند با خیال راحت از حقوق کارگران دفاع کنند و نگران امنیت شغلی خود نباشند، تصریح کرد: حتی اگر کارفرما با استناد به اتمام قرارداد کارگر بخواهد او را به علت همسو نبودن با خود اخراج کند، نماینده کارگر می‌تواند به اداره کار شکایت کند و در صورتی که تاریخ اعتبار نامه وی منقضی نشده باشد، ادارات کار ملزم هستند که رای را به نفع وی صادر کنند.

دبیر خانه کارگر قزوین با بیان اینکه نماینده کارگر منصوب کارفرما نیست که با برخورد سلیقگی وی مواجه شود، تصریح کرد: ماده ۱۶ آیین‌نامه چگونگی انتخاب، عملکرد، حدود و وظایف و اختیارات نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها شرایط لغو اعتبار نامه نمایندگان کارگران را تشریح کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز