خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران فنی و برق رجا/روابط عمومی: سیاست اصلی پیگیری حقوق پرسنل است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۶۴۷

دستمزد ماموران فنی و برق رجا در دو ماه گذشته پرداخت نشده‌است. روابط عمومی این شرکت می‌گوید: مشکلات مالی در کار است.

ماموران فنی و برق رجا در تماس با خبرنگار ایلنا از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند. این کارگران که طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری هستند، می‌گویند که دستمزد آنها در دو ماه گذشته پرداخت نشده‌است.

آنها می‌گویند: عدم پرداختِ به موقعِ دستمزد، زندگی ما را با مشکلات بسیار مواجه کرده‌است. از آنجا که نمی‌دانیم چه زمانی قرار است دستمزدهایمان پرداخت شود، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی مالی داشته باشیم. مراجعات‌مان به مدیران شرکت پیمانکاری نیز بی‌نتیجه بوده‌است و هر بار شرکت از بی‌پولی و عدم پرداخت صورت وضعیت‌ها انتقاد دارد.

روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا در ارتباط با تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی ماموران فنی و برق نیز به ایلنا گفت: سیاست اصلی شرکت و اولویت تصمیم گیری‌های آن، پیگیریِ پرداخت دستمزد ماموران فنی و برق و مهمانداران است و این کار در راس اهداف شرکت است.

وی در ارتباط با تاخیر پیش آمده گفت: دلیل اصلی کمبود بودجه است، پیش از این بابتِ ارائه خدمات تکلیفی زیان انباشته داشتیم، در ماه‌های اخیر با کمبود قابل توجه درآمد هم مواجه شده‌ایم. بخشی از مشکل هم به نوسانات اقتصاد برمی‌گردد؛ هزینه‌های ارزی بالا رفته ولی درآمد ریالی ثابت مانده‌است.

پیش از این نیز روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا توضیحاتی در ارتباط با کمبود نقدینگی ارائه کرده بود. در بخشی از این توضیحات آمده بود: در زمانی که رجا شرکت دولتی بود زیان‌های این شرکت از بابت راهبری قطارهای تکلیفی توسط دولت پرداخت می‌شد ولی اکنون سال‌هاست که این زیان‌های انباشته که مبلغ آن تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد، به شرکت رجا پرداخت نمی‌شود و علی‌رغم پیگیری‌های گسترده در قوای مجریه و مقننه، فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز