خبرگزاری کار ایران

تاخیر شش ماه در پرداختِ دستمزد کارگران «راهسازی بروجرد به اراک»

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۷۶

نزدیک به ۵۰ کارگر شاغل پروژه «راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک» دست‌کم ۶ ماه معوقات مزدی خود را طلبکارند.

منابع کارگری استان لرستان به خبرنگار ایلنا گفتند که کارگران این پروژه عمرانی از طریق شرکت پیمانکاری «رامان» در پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک مشغول کارند.

براساس اظهارتی که به نقل از کارگران این پروژه در اختیار ایلنا قرار گرفته است، در حال حاضر رابطه استخدامی کارگران پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک ادامه دارد و به صورت مشخص این کارگران بابت دستمزد شش ماه گذشته ‌طلبکارند.

گفته می‌شود؛ دلیل پرداخت نشدن به موقع طلب مزدی این کارگران تاخیر‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در مقام کافرمای اصلی در پرداخت صورت‌وضعیت‌های پیمانکار انجام می‌دهد.

بنا بر ادعای کارگران، شرکت پیمانکاری به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع مزد آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد و در نتیجه علاوه بر کند شدن روند اجرای پروژه آنها هم‌اکنون با مشکل مالی مواجه هستند.

به گفته آنان، پرداخت نشدن به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک باتوجه به تعویق افتادن حقوق ۶ ماهه کارگران باعث کاهش چشمگیر سرعت احداث این پروژه راهسازی شده است.

در همین زمینه یک مقام مسئول در پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک، معوقات مزدی شش ماهه کارگران را تایید کرد.

او با بیان اینکه کارگران این پروژه در وضعیت بد مالی‌ و معیشتی قرار دارند، گفت: در خصوص پرداخت مطالبات مزدی کارگران این پروژه، کارفرما «شرکت رامان» مدعی است امکان به موقع صورت وضعیت‌های مالی خود را از کارفرمای اصلی ندارد به همین دلیل پرداختِ مطالبات مزدی کارگران خود را به تاخیر انداخته است.

او گفت: این ادعا در حالی مطرح است که کارفرمای اصلی (وزارت راه و شهرسازی ) در پاسخ به پیگیری کارگران گفته است که همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت پیمانکاری رامان را پرداخت کرده است.

به گفته وی، مسئولان در خصوص پرداخت حقوق کارگران و صورت وضعیت‌های معیشتی آنها بی‌توجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز