خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران رجا از بی‌پولی و بیکاری قریب‌الوقوع/روابط عمومی رجا: پیگیر پرداخت معوقات هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۳۶

کارگران فنی و برق رجا که دو ماه معوقات مزدی دارند می‌گویند: وعده‌ها برای پرداخت معوقات در نیمه اول تیرماه به جایی نرسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران فنی و برق رجا که در شرکت‌های پیمانکاری مختلف مشغول به کار هستند، دو ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

این کارگران که از اهمال شرکت‌های پیمانکاری و عدم نظارت کارفرمای مادر انتقاد دارند، می‌گویند: قرار بود تا دهم تیرماه بخشی از مطالبات ما پرداخت شود که متاسفانه این وعده عملی نشد.

یکی از کارگران برق به نمایندگی از جانب همکارانش می‌گوید: عدم پرداخت دستمزد در این شرایط بد اقتصادی، خانواده‌های کارگران را با مشکلات جدی روبرو کرده‌است؛ تحمل این شرایط برای کارگران ساده نیست. بیش از دو هفته است که در انتظار پرداخت بخشی از مطالباتمان هستیم.

نگرانی دیگر کارگران فنی، برق و مهماندار رجا، اجرایی شدن طرح شرکت راه‌آهن برای خروج ۳۹۷واگن فرسوده از خطوط ریلی است؛ این طرح می‌تواند به بیکاری تعداد زیادی از کارگران پیمانکاری منجر شود؛ کارگران نگران اجرایی شدن این تصمیم هستند؛ آن هم در شرایطی که به گفته‌ی خود کارگران، محدودیت فرصت‌های شغلی، ترس از بیکاری را دوچندان می‌سازد.

روابط عمومی شرکت حمل و نقل رجا در ارتباط با نگرانی‌ها و انتقادات کارگران به ایلنا گفت: پیگیر پرداخت معوقات کارگران هستیم و امیدواریم به زودی این مطالبات پرداخت شود.

به گفته‌ی وی کاهش درآمدهای شرکت رجا در شرایطی که هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز ، روند صعودی داشته، از عوامل اصلی این تاخیر است.

و.ی در ارتباط با کاهش تعداد واگن‌‌ها گفت: این تصمیم به راه‌آهن مربوط است و خود شرکت رجا نیز از منتقدان این تصمیم است؛ چراکه این کار، فرصت‌های شغلی را از بین می‌برد.

پیش از این، مجتبی تفقدی (معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن) در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از خروج  ۳۹۷ واگن مسافربری فرسوده خبر داده که در صورت جایگزین نشدن آنها با واگن‌های نو، این احتمال داده می‌شود که تعداد زیادی از مهمانداران بیکار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز