خبرگزاری کار ایران

معدنچیان البرز شرقی حتی یک آب‌سردکن ندارند/کارفرما: پیگیری خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۱۴

کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی که در سخت‌ترین شرایط و با کمترین دستمزد در اعماق زمین کار می‌کنند درخواست نصب آب‌سردکن در این واحد معدنی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به ششصد‌ کارگر معدنچی در واحد زغال سنگ البرز شرقی فعالیت دارند که این افراد به صورت قرار دادی و با کمترین میزان دستمزد دریافتی مشغول به‌کار هستند. این‌کارگران از شرایط دشوار شغلی خود انتقاد دارند و می‌گویند حداقل‌های رفاهی در این گرمای تابستان برای ما فراهم نیست.

این کارگران می‌گویند: دست‌کم ۴۰ سال از آغاز فعالیت تولیدی این واحد معدنی می‌گذرد اما در طول این مدت این واحد بزرگ معدنی فاقد دستگاه خنک‌کننده آب برای کارگران بوده است.

به گفته آنها در حال حاضر کارگران برای تامین آب مورد نیار از آب شیر استفاده می‌کنند که بسیار گرم و غیرقابل تحمل است. آنها می‌گویند: بعد از یک شیفت کاری سخت وقتی از زیرزمین به رختکن می‌آییم، حتی یک لیوان آب سرد برای نوشیدن نیست و مجبوریم به آب گرم شیر قناعت کنیم.

طبق اظهارات کارگران معدن البرز شرقی، تعبیه دستگاه آب‌سرکن حداقل خواسته یک کارگر معدنچی برای تامین آب مورد نیاز بدنش است که نه در کارگاه‌ها ، نه‌رختکن‌ و نه‌ در واحد غذاخوری وجود ندارد و فقط در برخی از روزها در رستوران قالب‌های یخ غیربهداشتی گذاشته می‌شود.

آنها می‌گویند: تاکنون چندین بار به امید نصب آب‌سرکن به واحد اداری معدن مراجعه کرده‌ایم اما درمورد نصب آن  هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کرامت قنبری (معاون معدنی شرکت البرز شرقی) با تایید این خبر گفت: شرایط خاص یعنی کوهستانی بودن معادن زغال سنگ البرز شرقی در فصل تابستان در ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته طوری بوده که نیاز به نصب آب‌سردکن نداشته‌ایم و با قالب‌های یخ آب شرب کارگران تامین می‌شده است.

او با بیان اینکه موضوع تامین یخ در این واحد تولیدکننده زغال سنگ به یک روال تبدیل شده است، گفت: به هر روی این موضوع قابل پیگیری است و با شورای کارگری هماهنگ می‌کنیم.

به گفته وی، تامین امکانات رفاهی کارگران در شرکت البرز شرقی که حدود ۵۵ معدن در استان سمنان را تحت پوشش  خود دارد، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز