خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نخود و لوبیا مستحق ارز دولتی هستند اما لوکوموتیو معدن خیر؟!

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۲۳

دبیر انجمن تولیدکنندگان زغال سنگ ایران با انتقاد از اینکه عامل اصلی حادثه معدن زمستان یورت که منجر به کشته شدن ۴۳ کارگر شد؛ نقص لوکوموتیو بود، تصریح کرد: در آن مقطع شعارهای مختلفی مبنی بر تجهیز معادن ذغال سنگ مطرح و قرار شد از محل حقوق دولتی ایمنی معادن زغال سنگ انجام شود اما متأسفانه هنوز حتی یک ماسک در اختیار معادن زغال سنگ قرار نگرفته چه برسد به تجهیز ایمنی در این معادن.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید صمدی با انتقاد از عدم تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به تجهیزات معادن زغال سنگ، اظهار داشت: در زمان ثبت سفارش کالاها برای دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درخواست‌های متعددی برای واردات لوکوموتیو معادن مطرح کردیم اما مسئولان گفتند به این کالا؛ ارز تخصیص نیافته و باید به کالاهای اضطراری ارز بدهیم.

وی افزود: با مشاهده لیست اعلامی بانک مرکزی از شرکت‌های دریافت کننده ارز؛ متوجه شده‌ایم از نگاه دولتمردان واردات بخارشور، چای، نخود و لوبیا به واردات لوکوموتیو که یکی از الزامات معادن ذغال سنگ است؛ اولویت دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زغال سنگ ایران با انتقاد از اینکه عامل اصلی حادثه معدن زمستان یورت که منجر به کشته شدن ۴۳ کارگر شد نقص لوکوموتیو بود، تصریح کرد: در آن مقطع شعارهای مختلفی مبنی بر تجهیز معادن ذغال سنگ مطرح و حتی قرار شد از محل حقوق دولتی ایمنی معادن زغال سنگ انجام شود اما متأسفانه هنوز یک ماسک در اختیار معادن زغال سنگ قرار نگرفته چه برسد به تجهیز ایمنی در این معادن.

صمدی با اشاره به اینکه در تصمیم جدید دولت؛ واردات تجهیزات معادن به ویژه معادن زغال سنگ در اولویت سه قرار گرفته و حائز دریافت ارز دولتی نیست، گفت: واقعا نمی‌دانیم تصمیمات دولت براساس چه معیارهایی اعلام می‌شود؟ اولویت‌بندی خود فسادزاست اما سوال اینجاست چرا بخش معدن در تخصیص ارز نادیده گرفته شده است؟

وی با تأکید براینکه مشاهده لیست اعلامی بانک مرکزی نشان می‌دهد هیچیک از واردکنندگان مواد اولیه برای کارخانجات وارد نکرده و اکثراً کالای نهایی را ثبت سفارش کرده‌اند، افزود: بخش معدن امروز نیازمند حمایت ویژه‌ای از سوی دولت است اما گویا این موضوع اصلاً این موضوع در دولت مورد توجه نیست.

اواسط اردیبهشت امسال معدن زغال‌سنگ زمستان یورت واقع در آزادشهر استان گلستان دچار حادثه شد که بر اثر آن ۴۳ نفر از کارگران جان خود را از دست داده و حدود ۷۰ نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز