خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران فولاد بویرصنعت یاسوج مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۸۴

گروهی‌‌‌ از کارگران‌ کارخانه‌‌ فولاد بویرصنعت یاسوج برای چندمین بار در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌ خود از این کارخانه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده‌اند، روز گذشته (۱۶ تیرماه) برای چندمین بار مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض این کارخانه می‌گوید: چندین سال است از کارفرمای کارخانه بویرصنعت طلب مزدی داریم اما وقتی برای دریافت مطالبات معوقه خود به دفتر کارفرما مراجعه می‌کنیم، کارفرما در پاسخ می‌گوید که منابع مالی کافی برای پرداخت مطالباتمان ندارد.

به گفته وی، بیشتر کارگران این کارخانه نان‌آور خانه هستند و طبعا به دلیل عدم دریافت حقوق؛ مشکلات ‌زیادی برای آنها و خانواده‌هایشان ایجاد شده است.

طبق ادعای کارگران فولاد‌ بویر صنعت یاسوج؛ بیشتر کارگران این کارخانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان از این کارخانه طلبکار هستند اما کسی پاسخگو نیست.

یکی از کارگران این کارخانه درباره مطالبات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: از مهر ماه سال ۹۶ حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و علاوه بر آن در سوابق بیمه‌ای هر یک از کارگران مشکلاتی دیده می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال کارگری که ۸ سال سابق بیمه‌ای در این کارخانه باید داشته باشد کارفرما فقط سه سال حق بیمه آن را به تامین اجتماعی پرداخت کرده است. این در صورتی‌ست که هر ماه مبالغ قابل توجهی از دستمزد کارگران برای پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی کسر شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین خواسته او و همکارانش تعیین وضعیت شغلی و کاری کارگران و رفع دغدغه‌های خانواده‌های آنان است و در این راستا  برای چندمین بار از مسئولان تقاضای رسیدگی به مشکلاتمان را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز