خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی کارگران مهاجر ایتالیا در اعتراض به شرایط غیرانسانی کار

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۲۲

کارگران مهاجر کشور ایتالیا در اعتراض به شرایط غیرانسانی کار در این کشور با راهپیمایی در خیابان‌های شهر رم دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا، هزاران کارگر مهاجر کشور ایتالیا روز گذشته (شنبه ۴ آبان ماه) در حالی که پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند (که روی آن علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت ایتالیا  شعارهایی نوشته بودند) با راهپیمایی در خیابان‌های شهر رم تظاهرات کردند.

یکی از کارگران معترض می‌گوید: نه تنها امنیت شغلی ندارد، بلکه حق اعتصاب و اعتراض ندارد و شان او به عنوان یک انسان رعایت نمی‌شود.

یکی دیگر از کارگران حاضر در  این حرکت اعتراضی، سیاست‌های ضد مهاجرتی وزارت کشور ایتالیا را که به گفته او میراث وزیر کشور سابق دولت رم است، مورد اعتراض قرار داد و خواستار اصلاح آن شد.

به گفته وی؛ سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت ایتالیا به ویژه در مدت تصدی ماتئو سالوینی به عنوان قائم مقام نخست وزیر و وزیر داخله، موجب سرعت گرفتن روند غیرقانونی شدن پناهجویان شده و آنها را به سمت مشاغل پست سوق داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در حالی که باغ‌های زیتون جنوب ایتالیا به شدت به کارگران آفریقایی نیازمند است، هرگز مسکن مناسب از سوی کارفرامایان برای آنها تامین نمی‌شود.

این در حالی است که مهاجران آفریقایی به دلیل آنچه نژادپرستی عمیق در جامعه ایتالیا خوانده می‌شود، امکان کرایه کردن اتاق در شهرها را ندارند. آنها به دلیل تهدید از طرف پلیس، نمی‌توانند در اردوگاه‌های موقف اسکان داشته باشند.

تنها راه برای آنها، سکونت در سطح مزارع، کلبه‌ها و ساختمان‌های متروکه و امثال آن است که از حداقل امکانات زندگی محروم است. سیاست‌های دولت  ایتالیا در سالهای اخیر موجب افزایش زاغه‌نشینی شده است.

سیسیل، سومین تولیدکننده بزرگ صیفی‌جات در اروپا بوده و محصولات آن به سراسر اتحادیه اروپا صادر می‌شود. اما این تجارت بر دوش کارگرانی که با آنها مانند برده رفتار می‌شود، بنا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز