خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

مجلس در بحبوحه گرانی بنزین، طرح افزایش مناطق آزاد را تصویب کرد/ حذف سرانه درمان هفت دهک میانی و کم درآمد، میخی بر تابوت عدالت است/ تشکل‌های کارگری بر پرداخت وام اشتغال نظارت کنند/اعضای شوراهای کارگری در مقام نماینده کارفرما ظاهر نشوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۶۲

افزایش مناطق آزاد به عنوان طرحی که می‌تواند تبعات منفی اقتصادی داشته باشد، امروز در گزارشی در سرویس کارگری ایلنا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش‌هایی درباره افزایش مناطق آزاد و حذف سرانه درمان هفت دهک میانی از مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز بود. امروز همچنین گفت‌و‌گو‌هایی با هادی ابوی و حسین حبیبی انتشار یافت. اخباری درباره پلی اکریل، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و تجمع اعتراضی معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 مجلس در بحبوحه گرانی بنزین، طرح افزایش مناطق آزاد را تصویب کرد

 در شرایط گرانی بنزین و کاهش قدرت خرید کارگران که مجلس شورای اسلامی باید به فکر کاستن از معافیت‌ها و رانتِ بی‌شمارِ سرمایه‌داران باشد، طرح افزایش مناطق آزاد با ایجاد ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد.

 حذف سرانه درمان هفت دهک میانی و کم درآمد، میخی بر تابوت عدالت است

 سازمان بیمه سلامت دفترچه بیمه حدود ۱۲۰ هزار نفر را از روز امروز (شنبه ۱۶ آذر ماه) به شرط پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سرانه درمان تمدید می‌کند؛ ۵۰ هزار نفر از این تعداد جزء ۴ دهک میانی و ۶۲ هزار نفر جزء سه دهک پایینی جامعه هستند.

 تشکل‌های کارگری بر پرداخت وام اشتغال نظارت کنند

هادی ابوی (دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران) می‌گوید: انحراف وام اشتغال واقعیت غیرقابل کتمان است. مشخص است که باید تمهیداتی اندیشید که انحراف از وام اشتغال که به مثابه هدر دادن منابع است از بین برود، اما اینکه با ایجاد یک سامانه این اتفاق بیفتد، محل شک و تردید است.

 اعضای شوراهای کارگری در مقام نماینده کارفرما ظاهر نشوند

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) با تاکید بر لزوم حفظ استقلال نمایندگان کارگران، به مسئولیت آنها در قبال همکاران خود اشاره کرد و گفت: نماینده کارگر نباید نقش نماینده کارفرما را بازی کند.

 ریشه مشکلات «پلی‌اکریل» را از زمان واگذاری بررسی می‌کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) در بازدید از کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: بررسی تمام عوامل به وجود آورنده مشکلات این کارخانه در دستور کار سازمان بازرسی است.

 بیم و امید پلی‌اکریلی‌ها

علیرضا خرمی(عضو شورای اسلامی کار کارخانه پلی‌اکریل)از تداوم مشکلات شرکت پلی‌اکریل اصفهان خبر می‌دهد؛ مشکلاتی که منجر شده نُه ماه از مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشود.

 چرا بیش از بیست میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین‌اند؟

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به عنوان یک تشکل عالی معلمان سراسر کشور که نماینده معلمان در استان‌های مختلف است، از شوک‌درمانی اقتصاد از طریق گرانی بنزین انتقاد کرد.

 دومین تجمع اعتراضی معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

 تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از خواسته‌های معلولان بود که مقابل سازمان برنامه و بودجه اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز