خبرگزاری کار ایران

محمدرضا بادامچی:

باید تعداد نمایندگان کارگران در مجلس افزایش یابد/ کارگران باید در مجامع تصمیم‌گیری نماینده داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۶۵

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما در اقلیت هستیم و اگر می‌خواهیم از حقوق کارگران دفاع شود باید تعداد نمایندگان کارگران در مجلس افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بادامچی در جمع کارگران شهرری در خانه کارگر این منطقه گفت: ما فکر می‌کنیم تنها راه نجات کشور توسعه کار و حمایت از کارگران است. از طرف دیگر جامعه‌ای که بازنشستگان با نشاطی دارد، جامعه موفقی است. بر این اساس تلاش ما توسعه کار، مهارت‌آموزی و رفاه‌آفرینی برای کارگران و بازنشستگان است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه به‌دلیل اینکه تعداد نمایندگان کارگران در مجلس کم است در به کرسی نشاندن نظرات‌مان مشکل داریم، بیان کرد: شاهد بودیم در بحث سلامت در حوزه تامین اجتماعی به‌دلیل اینکه 70 تا 80 نفر از نمایندگان پزشک بودند نتوانستیم تصدی‌گری دولت را برطرف کنیم. این نشان می‌دهد ما باید تعداد نمایندگان کارگران را مجلس افزایش دهیم.

او ادامه داد: کارگران نه تنها در مجلس که در دیگر مجامع تصمیم‌گیری نیز باید نماینده داشته باشند. در شورای عالی کار، تامین اجتماعی و... باید به تعداد کافی نماینده داشته باشیم که این‌طور نیست.

بادامچی با اشاره به تغییر اساسنامه تامین اجتماعی در سال 54 بیان کرد: بر اساس این تغییر تعداد نمایندگان دولت در شورای تامین اجتماعی زیاد شد. تشکل‌های کارگری و بازنشستگی طرحی دارند که تعداد نمایندگان کارگری و کارفرمایی یکسان شود و دولت هم سیاست‌گذار باشد که ما از این طرح حمایت می‌کنیم.

او تاکید کرد: ما در اقلیت هستیم و اگر می‌خواهیم از حقوق کارگران دفاع شود باید تعداد نمایندگان کارگران در مجلس افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز