خبرگزاری کار ایران

عیدی و سنوات کارگران فضای سبز ناحیه سه منطقه ۲۰ تهران پرداخت نشد/ شهرداری: عیدی کارگران با حقوق فروردین واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۷۰

کارگران ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران با انتقاد از عدم پرداخت عیدی و مزایای مزدی قانونی خود گفتند: بعد از گذشته ۲۴ روز از آغاز سال جدید هنوز عیدی و سنوات سال ۹۸ خود را دریافت نکرده‌ایم!

جمعی از کارگران فضای سبز ناحیه ۳ منطقه ۲۰ در شهرداری تهران که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول کار هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات معوق خود انتقاد کردند.

این کارگران که  مدعی‌اند پیمانکار توانایی مالی کافی برای پرداخت مطالبات کارگران زیرمجموعه خود در بخش فضای سبز را ندارد، در ادامه می‌گویند: الان ۲۴ روز است که از آغاز سال ۹۹ می‌گذرد اما خبری از پرداخت یک سال عیدی و سنوات ۹۸ نیست.

آنها از تاخیر مکرر مطالبات خود انتقاد دارند و می‌گویند: تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود ۶۰ نفر کارگر هستیم که در بخش فضای سبز ناحیه سه منطقه ۲۰ مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار هستیم؛ اینکه به عنوان کارگر پیمانکاری همیشه مطالبات قانونی‌مان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند، از اول اسفند ماه سال ۹۸ منتظریم پیمانکار، عیدی و سنوات ما را بپردازند.

به گفته یکی از کارگران، کارفرما قبل از آغاز سال نو دستمزد مربوط به اسفند ماه را به صورت پایه حقوق پرداخت کرد و این آخرین وجهی بوده است که به عنوان مزد دریافت کرده‌ایم.

این کارگر شاغل در مجموعه شهرداری منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه از حداقل‌های مزدی برخوردار است و امنیت شغلی ندارد، افزود: پیمانکار هیچ قراردادی با کارگران فضای سبز منطقه ۲۰ ناحیه ۳ امضا نمی‌کند به همین دلیل با همان قراردادی که از بدو آغاز کار داشته‌ایم، مشغول کاریم و این موضوع دلهره بیکاری و اخراج را در ما افزایش داده است.

طبق ادعای این کارگر شهرداری منطقه ۲۰ تهران، در حال حاضر بجز کارگران پیمانی فضای سبز ناحیه ۳، سایر کارکنان و کارگرانی که به‌صورت مستقیم با شهرداری منطقه ۲۰ همکاری دارند، همه مطالبات مزدی خود را به همراه عیدی و سنوات دریافت کرده‌اند.

به گفته او، کارفرمای شرکت‌های پیمانکاری می‌بایستی توانایی مالی کافی برای پرداخت مطالبات کارگران درصورت پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی داشته باشد. در حال حاضر جدا از عیدی و سنوات حدود دو سال است از برخی مزایا همانند دریافت حق لباس کار و بن کالا نیز محروم هستیم این در صورتی است که پیش از این مزایای قانونی به کارگران فضای سبز داده می‌شد.

یکی دیگر از کارگران ناحیه سه شهرداری ۲۰ تهران در ارتباط با شرایط کاری کارگران فضای سبز نیز می‌گوید: در شرایط سخت در فصول سرد و گرم سال، ساعت‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم اما برخی مسئولان شهری توجهی به ما ندارند.

او با بیان اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران برای جان کارگران ارزشی قائل نیستند، در ادامه افزود: متاسفانه ما کارگران فضای سبز در این روزهای پرخطر ناشی از کرونا که همه به رعایت بهداشت فردی تاکید می‌کنند بدون ماسک، دستکش و هرگونه محافظ دیگری در شهر مشغول کار هستیم.

به گفته این کارگر؛ وقتی از پیمانکار پیگیر مطالبات خود می‌شویم، می‌گوید برای پرداخت عیدی کارگران بودجه ندارد و در صورت استمرار پیگیری مطالبات‌مان تهدید به اخراج می‌شویم.

در این زمینه «سعید رنجبر» رئیس خدمات شهری ناحیه سه منطقه ۲۰ شهرداری تهران با تایید خبر پرداخت نشدن عیدی و سنوات کارگران فضای سبز پیمانکاری شاغل در این مجموعه به ایلنا گفت: مشکل پرداخت عیدی و سنوات مختص کارگران فضای سبز ناحیه سه نیست بلکه همه کارگران ۷ ناحیه منطقه ۲۰ عیدی و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند.

 او با بیان اینکه حدودا ده سال است که عیدی و سنوات کارگران را شهرداری منطقه ۲۰ پرداخت می‌کند، افزود: با حقوق فروردین ماه عیدی و سنوات کارگران همه نواحی ۷ گانه ازجمله ناحیه سه نیز پرداخت می‌شود.

رنجب در ادامه درباره پرداخت نشدن حق لباس کار و بن کالای کارگران فضای سبز ناحیه سه نیز گفت: مجموع دریافتی کارگران فضای سبز حدود یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان است که همه مزایا در این میزان حقوق گنجانده شده است.

او در ادامه درباره نارضایتی کارگران در خصوص نداشتن ماسک و دستکش حین انجام کار برای پیشگیری کرونا  گفت: این خبر صحت ندارد و به همه کارگران ماسک و دستکش برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز